شناسهٔ خبر: 21534282 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

اجلاس منطقه آسیا و اقیانوسیه ۲۰۱۷ به چه مباحثی می‌پردازد؟

معاونت صنایع‌ دستی

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور برای شرکت در اجلاس منطقه آسیا و اقیانوسیه سال ۲۰۱۷ به کشور کویت سفر می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی معاونت صنایع دستی، بهمن نامورمطلق - معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور - در دومین اجلاس منطقه آسیا و اقیانوسیه سال ۲۰۱۷ که از دوم تا ششم مهرماه در کشور کویت، مقر دفتر آسیا اقیانوسیه شورای جهانی صنایع دستی برگزار می‌شود، شرکت می‌کند.

نامورمطلق که در حال حاضر مدیر منطقه غرب آسیا نیز هست، به دعوت غدا هیجاوی قدومی - رئیس منطقه آسیا و اقیانوسیه شورای جهانی صنایع دستی - در دومین اجلاس منطقه آسیا و اقیانوسیه سال ۲۰۱۷ با حضور سایر اعضای منطقه آسیا و اقیانوسیه شورای جهانی صنایع دستی حضور پیدا می‌کند.

این اجلاس برای مدت پنج روز برنامه‌ریزی شده و اولین بخش آن به تصویب صورت‌جلسه نخستین اجلاس هیئت اجرایی منطقه آسیا و اقیانوسیه که ۲۷ سپتامبر ۲۰۱۶ در اصفهان برگزار شد، اختصاص دارد. همچنین تصویب اصلاحات بررسی‌شده و پیش‌نویس قوانین منطقه آسیا و اقیانوسیه توسط هیئت رئیسه، امضا موافقت‌نامه با سازمان‌ها، داوری مهر اصالت سال ۲۰۱۸، بحث و بررسی برنامه‌ریزی استراتژیک دوره ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۰ از دیگر برنامه‌های این اجلاس است.

دائرة‌المعارف آنلاین صنایع دستی منطقه آسیا و اقیانوسیه و پروژه رنگ‌رزی طبیعی نیز از برنامه‌ها و مباحث تکمیلی این اجلاس است. همچنین نامگذاری سالانه روز صنایع دستی در سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۰ توسط نامورمطلق به‌عنوان مدیر منطقه‌ای غرب آسیا شورای جهانی صنایع دستی در ایران و نیز پیشنهاد تشکیل کمیته صندوق سرمایه مربوط به پروژه‌های منطقه آسیا و اقیانوسیه توسط خانم سوراپی و درخواست از کشور نپال (معاون آسیای جنوبی) برای برگزاری مجمع عمومی آسیا و اقیانوسیه سال ۲۰۱۸ در شهر کاتماندو نپال مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

انتهای پیام

نظر شما