شناسهٔ خبر: 21534165 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شیرازه | لینک خبر

قطار هزار و یک شب با 59 گردشگر خارجی در راه فارس

صاحب‌خبر -
قطار هزار و یک شب با 59 گردشگر خارجی در راه فارس
به گزارش شیرازه ، غلامحسین ولدی مدیرکل راه آهن استان فارس شنبه در گفت و گو با ایرنا  گفت: قطار گردشگری بین المللی هزار و یک شب با 59 گردشگر اروپایی پنجشنبه ششم مهر96 وارد استان فارس و شهر شیراز می شود.

وی افزود: این گروه از گردشگران برای بازدید از جاذبه های مذهبی، تاریخی و فرهنگی استان به فارس و شیراز سفر می کنند.

ولدی افزود: قطار گردشگری هزار و یک شب از طریق مرز ریلی سرخس وارد کشور می شود و سرنشینانش از مشهد، یزد، اصفهان دیدن می کنند و پس از بازدید از استان فارس رهسپار تهران می شوند.
ولدی اظهارداشت: این گردشگران ساعت 18 جمعه هفتم مهرماه از طریق ایستگاه راه آهن سعادت شهر فارس به مقصد تهران حرکت می کنند و سفر خود را به پایان می رسانند.

او اضافه کرد: امروزه گردشگری یکی از پردرآمدترین صنعت ها به شمار می رود و راه آهن جمهوری اسلامی ایران نیزدرتلاش است باجذب گردشگران ازمزایای این صنعت استفاده کندکه این قطار نیز برای توسعه گردشگری ریلی به ویژه در عرصه بین المللی وارد فارس می شود.

وی ادامه داد: از سال 93 سفرهای قطار گردشگری خارجی در ایران رونق یافت وتا امروز 2 شرکت خصوصی اروپایی با نام های عقاب طلایی و هزار و یک شب مجوز ورود قطار به ایران را دریافت کرده اند.
مدیرکل راه آهن استان فارس عنوان داشت: از ابتدای سال 93 تا پایان سال گذشته ، 13 رام قطار(هر رام قطار 10واگن) با امنیت و ایمنی کامل داخل ایران سیر کرده اند.
ولدی گفت: قطار هزار و یک شب سومین قطار گردشگری است که امسال وارد کشور شده است.
او افزود: در مجموع از سال 93 تاکنون، 16 رام قطار حامل افزون بر یک هزار و یکصد گردشگر خارجی به ایران سفر کرده اند.

نظر شما