شناسهٔ خبر: 21534162 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون وزیر ورزش: با انتخاب مربی نگرانی طرفداران استقلال برطرف می شود

تهران - ایرنا - معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان گفت: هیات مدیره باشگاه استقلال به دنبال جذب یک مربی مطرح برای هدایت این باشگاه پر هوادار است تا طرفداران آن را از نگرانی خارج کند.

صاحب‌خبر -

محمد رضا داورزنی روز شنبه در حاشیه افتتاحیه آکادمی ژیمناستیک در گفت و گو با خبرنگاران گفت: با توجه به اینکه استقلال در فصل شانزدهم بحران داشت و توانست آن را پشت سر بگذارد و نایب قهرمان شود هواداران انتظار دارند در فصل حاضر نیز این تیم پر طرفدار به بالای جدول رده بندی برسد.
معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزیر ورزش و جوانان در خصوص اینکه آیا احتمال تغییر در مدیریت باشگاه استقلال و پیوستن محمد حسن قریب به عنوان مدیر عامل به این باشگاه وجود دارد، گفت: آقای قریب به دلیل دو شغله بودن از سوی دستگاه نظارتی مورد سئوال قرار گرفت و مجبور به استعفا شد و در آینده هر چه زودتر جایگزین این عضو هیات مدیره معرفی خواهد شد.
به گفته وی، انتخاب مدیر عامل به عهده هیات مدیره باشگاه است که ماموریت آنان در این زمان، انتخاب سرمربی جدید برای تیم استقلال است.
داور زنی در باره محرومیت چهار ماهه بازیکن پرسپولیس و محرومیت دو پنجره نقل و انتقالات باشگاه پرسپولیس اظهار داشت: این پرونده پیش از این در جریان بود و باشگاه پرسپولیس و فدراسیون فوتبال از آن مطلع بوده اند و لازم بود با دقت عمل بیشتر نسبت به برطرف شدن آن اقدام شود.
وی گفت: البته بیشتر باشگاه های فوتبال در ایران پرونده های مشابهی در فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) دارند و لازم است این باشگاه ها نسبت به تعهدات خود به بازیکنان و مربیان پایبند باشد و حتی زمانی که چنین پرونده هایی به مجامع بین المللی می رسد به موقع حل و فصل شود.
وی گفت: نزدیک به 50 پرونده تخلف مشابه در مجامع بین المللی فوتبال علیه باشگاه های ایرانی وجود دارد که لازم است رئیس فدراسیون فوتبال و همکارانشان بیشتر به این مساله دقت کنند.
معاون وزیر ورزش در خصوص آخرین وضعیت فدراسیون تیراندازی نیز گفت: ابتدا شعبه اول دیوان عدالت اداری رایی صادر کرد که انتخابات باطل است و وزارت ورزش و جوانان به استناد این رای برای فدراسیون تیراندازی سرپرست انتخاب کرد. پس از ورود مجدد دیوان عدالت اداری به پرونده، شعبه سوم دیوان نیز رایی صادر کرد که در آن شکایت علی دادگر رد شد، اما در پایان آن عنوان شد که رای شکایت اقدام عملی ندارد. معنی این رای این نیست که هاشمی می تواند به کارش ادامه دهد و در حال حاضر آقای علی دادگر می تواند به عنوان رئیس فدراسیون به کارش ادامه دهد.
وی در خصوص افتتاح آکادمی تخصصی ژیمناستیک گفت: بایستی نگاه جدی تری به رشته هایی مانند ژیمناستیک، شنا یا دوومیدانی داشته باشیم و باید در 31 مرکز استان کشور در بحث استعداد یابی اقداماتی صورت گیرد، زیرا در نتیجه توسعه رشته های پایه می توان ورزشکاران سایر رشته ها را تامین کرد و در آینده نه چندان دور ما در رشته های مختلف نه تنها در آسیا بلکه در سطح جهانی می توانیم قهرمانان زیادی داشته باشیم.
داور زنی با اشاره به موفقیت اخیر تیم ملی والیبال در جام قهرمانان بزرگ گفت: همانطور که والیبال خودش را در جهان ثابت کرد، رشته های چون ژیمناستیک نیز می توانند با بهره گیری از مربیان خارجی زمینه توسعه را فراهم کنند تا به اهداف مورد نظر در المپیک 2020 و المپیک های پس از آن دست یابیم.
وی گفت: این یک آرزوی دور از دسترس نیست بلکه با خود باوری می توان این شعار را تحقق بخشید.
برای آگاهی از آخرین اخبار ورزش ایران و جهان با کانال ایرنا در تلگرام irnavarzesh@ همراه شوید .
ورزشی **9029
خبرنگار : مهدی موذن انتشاردهنده:علی خورسندی

انتهای پیام /*

نظر شما