شناسهٔ خبر: 21534055 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

800 بازمانده از تحصیل آذربایجان غربی به مدرسه رفتند

ارومیه- ایرنا- مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی با اشاره به اینکه در سال تحصیلی جدید 562 هزار دانش آموز این استان رهسپار مدارس شدند، گفت: امسال برای جلوگیری از بازماندگی از تحصیل در مناطق محروم، 147 کلاس زیر پنج نفر برای 800 نفر در سطح این استان تشکیل شده است.

صاحب‌خبر -

فریدون سید مصطفوی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: 319 نفر از این تعداد در دوره ابتدایی، 110 نفر در دوره اول متوسطه و بقیه در دوره دوم متوسطه مشغول به تحصیل شدند.
وی ادامه داد: امسال در راستای بهره مندی همه دانش آموزان از عدالت آموزشی، هیچ کلاسی در سطح این استان بدون معلم و هیچ دانش آموزی بدون کلاس نخواهد بود.
سید مصطفوی با تاکید بر اینکه این استان به بیش از پنج هزار کلاس درس نیازمند است تا از میزان تراکم کلاس ها و مدرسه ها کاسته شود، اظهار کرد: یکهزار و 500 میلیارد ریال اعتبار بر اساس برنامه ششم توسعه در طول پنج سال آینده در اختیار آموزش و پرورش این استان قرار می گیرد که 63 درصد کل بودجه توازن بخشی استان به شمار می رود و در طول سال های پس از انقلاب اسلامی بی نظیر است.
وی درباره برنامه های آموزش و پرورش در سال تحصیلی جدید افزود: تفویض اختیار به شوراهای مدسه ها با هدف تمرکززدایی در دستور کار قرار دارد.
وی با بیان اینکه وزیر آموزش و پرورش بر اجرای کامل سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تاکید دارد، اظهار کرد: مهارت آموزی دانش آموزان یک راهبرد اصلی و تربیت دانش آموزانی سخت کوش انتظار به حق جامعه از آموزش و پرورش است.
مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی درباره برنامه های پیش بینی شده برای ارتقای کمی و کیفی خدمات ارائه شده در سال تحصیلی جدید نیز گفت: تحقق سند تحول بنیادین به ارتقا کمی و کیفی این خدمات منجر می شود.
به گزارش ایرنا آذربایجان غربی دارای چهار هزار و 800 مدرسه با 25 هزار کلاس درس است؛ 30 درصد مدارس این استان فرسوده بوده و مشکل کمبود مدرسه در مساکن مهر و گلمان ارومیه از عمده ترین مشکلات این حوزه است.
7125/3072
** خبرنگار: طاهره نوید آرین ** انتشار دهنده: علیرضا فولادی

انتهای پیام /*

نظر شما