شناسهٔ خبر: 21533693 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مطبوعات ایتالیا:ایران شوخی ندارد،آزمایش ابرموشک درپاسخ به تهدیدات ترامپ

صاحب‌خبر -

به گزارش روز شنبه خبرنگار ایرنا در رم، خبرگزاری 'کرونوس' ایتالیا با عنوان 'ایران شوخی ندارد، آزمایش ابر موشک' به آزمایش موفقیت آمیز موشک خرمشهر اشاره کرد و نوشت: ایران روز گذشته از این موشک جدید بالیستیکی بنام خرمشهر در طی رژه نظامی به مناسبت سالگرد جنگ میان ایران و عراق در هفته دفاع مقدس پرده برداری کرد.
کرونوس افزود: ابرموشک خرمشهر که بزودی در اختیار نیروهای مسلح ایران قرار می گیرد، دارای بردی برابر با دو هزار کیلومتر است و توان حمل کلاهک های متعددی دارد، حسن روحانی رئیس جمهوری پیشتر از تقویت توان نظامی و بویژه برنامه موشکی بالیستیکی خبر داده بود. سخنان روز گذشته روحانی در مراسم هفته دفاع مقدس، پاسخ به اتهامات رئیس جمهور آمریکا علیه تهران و علیه برجام که آن را شرم آور خوانده بود محسوب می شود.
شبکه خبری دولتی 'رای نیوز24' نیز با عنوان 'ایران ترامپ را به چالش کشید، تصاویر آزمایش موشک بالیستیک از تلویزیون پخش شد' نوشت: ایران موشک جدید بالیستیکی خود را بنام خرمشهر با موفقیت آزمایش کرد. این موشک دو هزار کیلومتر برد دارد. پرتاب موفقیت آمیز این موشک از شبکه تلویزیونی دولتی ایران پخش شد.
رای نیوز افزود: سلاح جدید ایران روز گذشته و در طی رژه نظامی سی و هفتمین سالگرد جنگ (تحمیلی) عراق علیه ایران با حضور حسن روحانی رئیس جمهوری پرده براری شد.
رای نیوز افزود: آزمایش این موشک جدید یک چالش با رئیس جمهور آمریکا که در سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل به شدت به ایران حمله کرده بود، محسوب می شود. موشک خرمشهر سومین نوع از موشک های ایرانی است که دو هزار کیلومتر برد دارد.
رای نیوز نوشت: به عقیده سردار امیر علی حاجی زاده فرمانده نیروهای هوافضای سپاه پاسداران موشک جدید ابعاد کوچک تر و تاکتیکی تر از موشک های قبلی است و در آینده عملیاتی خواهد شد. آزمایش این موشک و پخش تصاویر آن از تلویزیون، در فضایی تنش آمیز میان ایران و آمریکا پس از اینکه ترامپ تهدید به رد برجام کرد، اعلام شد.
رای نیوز افزود: حسن روحانی با وجود انتقادات آمریکا و فرانسه روز گذشته در مراسم سالگرد جنگ میان ایران و عراق با تاکید بر اینکه ایران توان نظامی و بالیستیک خود را تقویت می کند، گفت: چه بخواهید چه نخواهید ما توان نیروهای نظامی خود را به عنوان یک بازدارنده تقویت می کنیم و از هیچ کشوری اجازه نمی گیریم.
سایر رسانه های ایتالیایی با مضامین مشابه آزمایش آمیز ابرموشک خرمشهر را به عنوان چالش جدید علیه ترامپ منتشر کردند.
اروپام**461

انتهای پیام /*

نظر شما