شناسهٔ خبر: 21533546 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

معاون وزیر آموزش و پرورش:

مربیان پرورشی مناسبت‌های متقارن با مهرماه را برای دانش‌آموزان تبیین کنند

معاون پرورشی وزارت آموزش‌وپرورش گفت: مربیان پرورشی باید به بهترین نحو مناسبت‌های متقارن با اول مهر را برای دانش‌آموزان تبیین کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، مهدی فیض در مراسم بازگشایی مدارس در مدرسه علامه حلی شهر ایلام،  اظهار کرد: تقارن بازگشایی مدارس با  هفته دفاع مقدس و ماه محرم بسیار حائز اهمیت است و مدارس باید این مناسبت‌ها را به بهترین شکل برای دانش‌آموزان تبیین کنند.

وی بابیان اینکه در دوران دفاع مقدس شیر زنان و شیر مردان ایلام به‌خوبی دین و وظیفه خود را به‌نظام و انقلاب ادا کردند، افزود: دفاع جانانه و از خودگذشتگی‌های مردم ایلام در دوران 8 سال دفاع مقدس نشان نشان داد که این مردم  پرورش یافته‌ مکتب عاشورا هستند.

فیض در ادامه خاطره‌ای به این شرح تعریف کرد: 36 سال پیش من عضو یک گروه سرود مدرسه بودم و ایام محرم بود که قرار شد دانش‌آموزان فقط لب‌خوانی کنند و سرود از سیستم صوتی پخش شود که ناگهان برق مدرسه قطع شد و دانش‌آموزان عضو گروه سرود هاج و واج مانده بودند و بقیه بچه‌ها شروع به خندیدن کردند.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین «محمدنقی لطفی» در مراسم بازگشایی مدارس اظهار کرد: تقارن ماه محرم و هفته دفاع مقدس با بازگشایی مدارس بسیار مهم و میمون است و این افتخار بزرگی است که بعد از گذشت 38 سال از عمر انقلاب هنوز فضای عاشورا بر کشور حاکم است.

وی بابیان اینکه  ایثار و از خود گذشتگی و مبارزه با استکبار به تأسی از فرهنگ عاشورا در کشور و وجود تک‌تک افراد این سرزمین نهادینه‌شده است، خاطرنشان کرد: فرهنگ پاسداری و ایثارگری جوانان ما نشأت‌گرفته از فرهنگ عاشورا است که توانسته دشمن را به‌زانو دربیاورد.

لطفی با تأکید بر اینکه تا فرهنگ عاشورا روحیه شهادت‌طلبی و از خود گذشتی وجود دارد دشمن نمی‌تواند کار از پیش ببرد، افزود: دشمن در صدد کم‌رنگ کردن ارزش‌ها در جامعه است که لازم است مراقبت بیشتری صورت گیرد و در این زمینه  باید به دانش آموزان توجه جدی شود.

امام‌جمعه ایلام بابیان اینکه فرهنگ عاشورا در وجود هر مسلمان ریشه دارد، گفت: تعلیم و تربیت دو مقوله مهم برای رشد و بالندگی هر جامعه است لذا آموزش‌وپرورش در این زمینه وظیفه خطیری دارد.

وی با اشاره به اینکه آموزش‌وپرورش خوب، از دستاوردهای نظام است، گفت: خوشبختانه نخبگان و جوانان این سرزمین دارای بصیرت سیاسی و دینی هستند و نباید بگذاریم جوانان و دانش‌آموزان ما تحت تأثیر فضای مجازی قرار گیرند.

به گزارش ایسنا، محمدرضا مروارید استاندار ایلام نیز در این مراسم اظهار کرد: تقارن بازگشایی مدارس با ماه محرم و هفته دفاع مقدس تقارنی میمون است و در دوران دفاع مقدس استان ایلام با داشتن 430 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق خط مقدم جبهه بود و دانش آموزان به یاد داشته باشند پدران و مادران شما دانش آموزان در دوران دفاع مقدس رشادت‌ها و ایثارگری‌های زیادی کردند.

وی بابیان اینکه تعداد شهدای ایلام نسبت به جمعیت این استان دو برابر است و این افتخار بزرگی برای مردمان این سرزمین محسوب می‌شود، افزود: رشادت‌ها و پیروزی در 8 سال جنگ برگرفته از مکتب عاشورا بود.

مروارید با اشاره به اینکه ایران اسلامی امروز به‌عنوان الگوی برتر در جهان شناخته می‌شود و باید در بحث علم و معرفت بیشتر تلاش کنیم، تصریح کرد: در کنار علم حتما باید به بحث اخلاق هم توجه جدی شود.

استاندار ایلام ادامه داد: معلمان زحمات زیادی برای تربیت دانش آموزان می‌کشند و برای تحقق اهداف تعلیم و تربیت والدین و دیگر دستگاه‌ها باید به آموزش‌وپرورش کمک کنند.

مروارید با تأکید بر اینکه شخصیت هر انسان در ایام دانش آموزی پایه‌ریزی می‌شود و این ایام در عمر هر انسان بسیار مهم است، تصریح کرد: همه باید تعلیم و تربیت را جدی بگیرند.

در ادامه «علی بیرانوند» مدیرکل آموزش‌وپرورش استان ایلام نیز اظهار کرد: ساخت‌وسازهای خوبی در استان برای آموزش و تربیت دانش‌آموزان مهیا شده است.

وی با بیان اینکه تقارن آغاز بهار تعلیم و تربیت و هفته دفاع مقدس و دهه اول محرم  تقارن مبارکی است، گفت: آموزش‌وپرورش رسالت مهمی در زمینهٔ امربه‌معروف نهی از منکر دارد و هدف اصلی قیام عاشورا اصلاح جامعه و امربه‌معروف و نهی از منکر است.

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

نظر شما