شناسهٔ خبر: 21533421 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

جشنواره کارآفرینی آذربایجان‌غربی آبان‌ماه برگزار می شود

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان غربی، محمد امید فرخی صبح امروز در جمع خبرنگاران گفت: آبان‌ماه امسال، مرحله استانی جشنواره کارآفرینان برتر

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان غربی، محمد امید فرخی صبح امروز در جمع خبرنگاران گفت: آبان‌ماه امسال، مرحله استانی جشنواره کارآفرینان برتر برگزار می شود و کارآفرینان و داوران علاقه مند به شرکت در این جشنواره در در حوزه های صنعت، خدمات و گردشگری می توانند تا تاریخ ۱۱مهر ماه در سامانه www.karafarinebartar.ir ثبت نام کنند.
وی اضافه کرد: محل دبیر خانه جشنواره استانی، اداره توسعه کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی خواهد بود.

رئیس اداره توسعه کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی خاطر نشان کرد: اهداف عمده دوازدهمین دوره جشنواره انتخاب کارآفرینان برتر، افزایش قابلیت جذب و اشتغال دانش آموختگان از طریق انتقال مهارت و تجربه، ایجاد انگیزه کارآفرینی و کسب و کار و ارتقای اخلاق و صلاحیت حرفه ای دانش آموختگان و فراهم ساختن زمینه انتقال دانش از دانش آموخته به بنگاه اقتصادی است.

فرخی گفت: تا به امروز تعداد افراد ثبت نام کننده همانند سایر استان ها کاهش قابل ملاحظه ای داشته، با این حال کارآفرینان می توانند برای حضور در جشنواره تا یازدهم مهرماه فرصت دارند.

وی افزود: بعد از داوری و انتخاب کارآفرینان برتر، نفرات برتر استان به جشنواره ملی معرفی تا اواخر دی ماه یا اوایل بهمن ماه با کارآفرینان برتر کشوری به رقابت بپردازند.

اکبر پورفاطمی کارشناس مسئول کارورزی آذربایجان غربی نیز در ادامه این نشست با ارائه آماری در زمینه طرح کارورزی گفت: تا به امروز بالغ بر ۷هزار و ۷۰۰ نفر کارورز از استان در سامانه کارورزی ثبت نام شده است که از این تعداد فقط ۲۵ نفر جذب بنگاه های اقتصادی شده اند.

وی افزود: با توجه به مجوز جذب ۴۳۲۰ کارورز در استان آذربایجان غربی و تسهیلات دولت، ۱۷۳ واحد اقتصادی در سامانه برای جذب کارورزان ثبت نام کرده اند که تنها ۲۱ واحد موفق به کسب مجوز نهایی جذب را دریافت کرده اند که این تعداد واحد بسیار اندک است.

پورفاطمی خاطر نشان کرد: در تلاش هستیم با توجه به سهمیه قابل توجه استان، و تسهیلات اهدایی دولت برای جذب کارورزان
از جمله پرداخت حق بیمه و بخشی از حقوق آنان میزان واحدهای اقتصادی مشارکت کننده در این طرح را افزایش دهیم.

 

46

 

انتهای پیام

نظر شما