شناسهٔ خبر: 21533359 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

بعد از لفاظی‌های ضد ایرانی ترامپ؛

کشورهای گروه ۷۷ مخالفت خود را با تحریم‌های یکجانبه علیه ایران اعلام کردند

R36444/P36447/S8,89,95,97,1128/CT7

یکصد و سی چهار کشور عضو گروه موسوم به ۷۷ در بیانیه‌ای ضمن اعلام حمایت از برجام، مخالفت خود را با اعمال تحریم‌های یکجانبه علیه ایران اعلام کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، سران 134 کشور عضو در گروه موسوم به G77، پس از لفاظی‌های دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا علیه توافق هسته‌ای ایران، ضمن اعلام حمایت از این توافق، مخالفت خود را با اعمال هر گونه تحریم یکجانبه علیه ایران اعلام کردند. 

ترامپ در سخنرانی خود در هفتاد و دومین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد توافق هسته‌ای ایران را مایه شرمساری برای آمریکا خواند و مدعی شد که برجام یک‌سویه‌ترین و بدترین توافقی است که آمریکا تا کنون وارد آن شده است. 

به گزارش پرس‌تی‌وی، گروه 77 در بیانیه‌ای بعد از پایان نشست وزارتی خود در نیویورک در روز جمعه ، ضمن تأکید بر اهمیت حمایت از چندجانبه‌گرایی و تقویت آن، برجام را از جمله موارد موفق اقدام چندجانبه برای حل و فصل مسائل جهانی توصیف کرد. 

گروه 77 در سال 1964 در داخل سازمان ملل متحد تشکیل شد. این گروه که در ابتدا 77 عضو داشت در راستای پیشبرد منافع اقتصادی مشترک اعضای خود و ایجاد یک قابلیت مشترک برای مذاکره فعالیت می‌کرد.  اکنون 134 کشور در گروه 77 عضویت دارند اما با همان نام اولیه شناخته می‌شود.

وزرای خارجه برجام را یک الگوی سازنده و واقعی و نتیجه عملکرد موفقیت آمیز نظام چندجانبه‌گرا در حل مسائل مهم جهانی خواندند. گروه 77 همچنین مخالفت خود را با اعمال تحریم‌های یکجانبه علیه ایران اعلام کرده و تصریح کرد که این ممنوعیت‌ها بر رفاه و توسعه مردم ایران آثار منفی دارند. 

انتهای پیام/ 

 

نظر شما