شناسهٔ خبر: 21533304 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

بیش از 51هزار نفر در مازندران متادون درمانی می‌کنند

نمایندگی مازندران

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران گفت: بیش از 51هزار نفر در مازندران متادون درمانی می کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا ، علی اصغر میرزایی در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران از برگزاری همایش منطقه ای گفتمان سازی اجتماعی مبارزه با مواد مخدر این استان با حضور سازمان های مردم نهاد برگزیده استان های مازندران، تهران، البرز، قم، قزوین، گلستان و سمنان در روزهای چهارم و پنجم آذر ماه امسال در ساری خبر داد.

وی تصریح کرد: اعتیاد و ابعاد اجتماعی فرهنگی، مبانی اجتماعی شدن امر مبارزه با مواد  مخدر، آسیب شناسی فرهنگی کار داوطلبانه و آسیب شناسی فعالیت سمن ها در جامعه ایران محورهای این همایش است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران، نقش سازمان های مردم نهاد در پیشگیری از اعتیاد، پیشگیری اجتماع محور در کاهش اعتیاد و مولفه های شکل گیری حساسیت اجتماعی در حوزه اعتیاد را  از دیگر محور های همایش گفتمان سازی اجتماعی مبارزه عنوان و خاطرنشان کرد: فراخوان مقاله همایش یاد شده و  مهلت ارسال آن ۱۹ آبان ماه سال جاری در نظر گرفته شد و دبیرخانه پس از جمع آوری مقالات و داوری آثار برگزیده را  بیست و هفتم آبان ماه اعلام می کند.

میرزایی خاطرنشان کرد: کمیته توسعه مشارکت های مردمی و سازمان های مردم نهاد مازندران با کمک سمن سطح یک استان بنیاد فردای بهتر همایش منطقه ای گفتمان سازی اجتماعی مبارزه با مواد مخدر را برگزار می کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، اثرات اقداماتی که در مازندران در زمینه مبارزه با مواد مخدر و اجتماعی کردن آن انجام می گیرد را مطلوب دانست و گفت: با مدیریت و حمایت دستگاه های متولی و اقدامات امنیتی و انتظامی رتبه مازندران در بحث شیوع شناسی نسبت به سال 90 بهبود داشته است.

میرزایی با بیان اینکه بر اساس ابلاغیه ستاد مبارزه با مواد مخدر و تفاهم با بهزیستی کشور مدیریت مرکز دولتی ماده ۱۶ با بهزیستی واگذار شد، ادامه داد: در اعتبارات تخصیصی به مرکز ماده ۱۶ ساری ویژه آقایان بخشی از هزینه های مربوط به مراکز نگهداری بانوان معتاد کارتن خواب است که باید به این بخش اختصاص یابد.

دبیرشورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران با اشاره به آمار کاهش مصرف مواد مخدر در استان، گفت: ۵۱ هزار و ۶۰۰ نفر در مازندران در پوشش متادون درمانی هستند که این کاهش مصرف و انتقال آن به سمت مصرف متادون و حمایت ۱۰۰درصدی بیمه سلامت در تامین این دارو، حرکت مثبتی در حوزه کاهش سو مصرف انواع مواد مخدر است.

میرزایی اظهار کرد: تخصیص ۸۰ میلیارد تومان برای بیمه سلامت متادون درمانی از سوی دولت برای نخستین بار اتفاق افتاد که کار بزرگی است.


انتهای پیام

نظر شما