شناسهٔ خبر: 21533215 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان:

نرخ پوشش تحصیلی در مدارس ابتدایی کرمان ۹۸.۶ درصد است

کرمان-مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: نرخ پوشش تحصیلی در مدارس ابتدایی این استان از ۹۵ درصد به ۹۸.۶ درصد رسیده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر محمد محسن بیگی پیش از ظهر شنبه در آیین بازگشایی مدارس اظهار داشت:مدرسه، معلم و دانش آموز واژه های مقدسی هستند که هر فردی در برابر آنها سر تعظیم فرود می آورد و این حضور برای پاسداشت علم، ادب و دانش است.

وی افزود: امیدواریم که سال جاری مانند سال های گذشته در راستای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و سعادت کشور مسیر پیشرفت را طی کنیم.

محسن بیگی بیان داشت: باید دانش آموزانی تربیت کنیم که فرهنگ کار و تلاش، احترام به حقوق دیگران، ایثار و از خودگذشتگی و  امر به معروف و نهی از منکر در وجود آنها نهادینه شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان تصریح کرد: در استان کرمان حدود ۵۸۰ هزار نفر دانش آموز در حدود شش هزار و ۷۰۰ مدرسه دولتی و غیر دولتی از پایه پیش دبستانی تا پیش دانشگاهی شروع به تحصیل کردند.

محسن بیگی با اشاره به اینکه حدود ۴۵ هزار نفر نیروی انسانی در استان کرمان مسئولیت  تعلیم و تربیت دانش آموزان را بر عهده دارند، گفت: برنامه ریزی برای ساماندهی نیروی انسانی در این تعداد وسیع مدارس با توجه به وسعت استان کرمان کار بسیار دشوار و طاقت فرسایی است که در تابستان به خوبی انجام شد.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته آموزش و پرورش استان کرمان روند رو به رشدی داشته است، اظهار کرد: با توجه به تلاش دانش آموزان و همکاری معلمان و مسئولان موفقیت ها و ثمرات خوبی در استان کرمان به دست آمده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان افزود: دانش آموزان استان کرمان در کسب رتبه های برتر کنکور جایگاه بسیار خوبی پیدا کرده اند به گونه ای که با کسب ۶۰۸ رتبه زیر هزار شاهد رشد 20 درصدی نسبت به سال گذشته در این زمینه هستیم.

محسن بیگی با اشاره به اینکه استان کرمان در جشنواره خوارزمی رتبه اول را کسب کرده است، تصریح کرد: در سال جاری بیش از ۵۰۰ طرح به جشنواره خوارزمی ارسال شده است.

وی بیان داشت: استان کرمان در سال گذشته رتبه اول آزمایشگاه نانو کشور را در حوزه دانش آموزی کسب کرده است و در این استان سه آزمایشگاه نانو را در شهرستان های کرمان، سیرجان و جیرفت راه اندازی کرده ایم.

محسن بیگی با اشاره به اینکه امروز نرخ پوشش تحصیلی استان کرمان در مدارس ابتدایی از ۹۵ درصد به ۹۸.۶ درصد رسیده است، افزود: در حوزه گذر از دوره ابتدایی به دوره متوسطه نرخ رشد نسبت به سال گذشته از ۹۶ درصد به ۹۸.۷ درصد افزایش پیدا کرده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان اظهار کرد: استان کرمان در حوزه سواد آموزی جزء پنج استان برتر کشور در میزان رشد سواد است.

وی تصریح کرد: در فعالیت های جانبی و فوق برنامه، هنری، تفریحی و قرآنی استان کرمان به صورت شاخص است و این نتیجه همدلی و همراهی است.

نظر شما