شناسهٔ خبر: 21533198 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

معاون آموزش و پرورش استان مرکزی:

برنامه‌های آموزش و پرورش در بخش ترویج خلاقیت دانش‌آموزان در استان مرکزی افزایش می‌یابد

R41371/P1357/S6,73/CT11

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان مرکزی با بیان اینکه برنامه‌های آموزش و پرورش در بخش ترویج خلاقیت دانش‌آموزان در استان مرکزی افزایش می‌یابد، گفت: آموزش و پرورش استان مرکزی به دنبال تربیت دانش‌آموز پرسش‌گر است.

صاحب‌خبر -

 به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از ساوه، علی شیرخانی ظهر امروز در مراسم زنگ مقاومت که با حضور مسئولان در دبیرستان دخترانه مریم جراحی زاده ساوه برگزار شد اظهار داشت: شما دانش آموزان به عنوان پرچم‌داران خط مقدم تعلیم و تربیت باید با تأسی از سیره اهل‌ بیت(ع) و سیدالشهدا(ع) بتوانند در کنار فراگیری علم به نور حقیقت و کمال معنوی دست پیدا کنید.

وی افزود: شما دانش‌آموزان برای اینکه اسیر جهل و بازی‌های سیاسی نشوید و مجبور نباشید ایدلوژی هر شخصی را بپذیرید در راستای دستیابی به نور دانایی تلاش کنید.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان مرکزی تصریح  کرد: خوشبخت‌ترین انسان‌ها کسانی هستند که انتخاب درست داشته باشند و این انتخاب درست با ارتقاء بیشتر در کمال و دانایی و علم میسر می‌شود و شما در این مسیر مهم قرار دارید ولی ممکن است برای رسیدن به این مهم با موانعی از جمله فضای مجازی مواجه و دیگر برنامه ‌ای دشمن مواجه شوید و لازمه عبور از این موانع صراط مستقیم است.

شیرخانی بر اهمیت توجه به بخش آموزش و پرورش در کشور گفت: راه توسعه و پیشرفت آینده کشور در گرو  توسعه آموزش و پرورش است بنابراین چنانچه همه کشورهای توسعه یافته نیز سیر حرکتی خود را در مسیر توسعه در همه حوزه‌ها از مدرسه شروع کرده  است. 

وی افزود: در امر آموزش مهمترین موضوع در علم‌اندوزی دانش‌آموزان، پرسش‌گری آنها است و دانش‌آموز باید در کسب علم پرسش‌گر باشد زیرا این امر  قدرت، توان و خلاقیت و پویایی را به همراه خواهد داشت.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان مرکزی بیان کرد: امروز عصر خلاقیت و نوآوری است و مجموعه آموزش و پرورش استان مرکزی بر این مهم تاکید دارد که امر خلاقیت، ابتکار، کارآفرینی و مهارت‌آموزشی دانش‌آموزان و توانمندسازی آنها در پهنه آموزش برای پیشرفت و آینده کشور امری بسیار ضروری است.

وی عنوان کرد: آموزش و پرورش باید با فراهم کردن شرایط مناسب، زمینه بازدید دانش‌آموزان مقاطع مختلف تحصیلی را از مراکز صنعتی و تولیدی فراهم کنند.

شیرخانی بیان کرد: تفکر، تدبر و انتخاب درست رمز موفقیت بود و اگر شما به این سلاح دست یابید کامیابی و سعادت خود را تامین کرده‌اید.

وی ادامه داد: امام حسین(ع) برای به کرسی نشاندن نور حقیقت در سرتاسر گیتی و هم چنین باطل کردن جهل و گسترس فرهنگ ناب اسلام محمدی(ع) و امر به معروف و نهی از منکر  قیام کرد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان مرکزی خاطرنشان کرد: هفته دفاع مقدس یادآور رشادت‌های عزیزانی است که برای حفظ و صیانت ارزش‌های دینی و ملی جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند و امروز همه باید برای حفظ این امانت‌ها تلاش کنیم و پیرو آنها باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما