شناسهٔ خبر: 21533180 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

ربیعی وزیر رفاه خبر داد

توزیع یک وعده غذا به همراه یک وعده کتاب برای روستا مهدهای کشور

وزیر رفاه گفت: در روستا مهد‌ها یک وعده غذای گرم برای سلامت جسمانی کودکان توزیع می‌کنیم و قرار شده توزیع و روخوانی یک وعده کتاب همراه با غذای گرم برای سلامت روح کودکان هم داشته باشیم.

صاحب‌خبر -
زنگ کتابخوانی در مهدکودک‌های سراسر کشور همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید توسط وزیر رفاه و وزیر ارشاد به صورت نمادین در مهدکودک ایرانمهر در تهران نواخته شد.

در این مراسم علی ربیعی، وزیر رفاه گفت: از سال گذشته طی تفاهم نامه‌ای که با وزارت ارشاد برقرار شد قرار است روزهای دوشنبه به عنوان «روز کتابخوانی» در مهدهای کودک تعیین شود.

وی از والدین دانش آموزان خواست تا حداقل هفته‌ای یک روز در منزل کتابخوانی داشته باشند تا کودکان با کتاب آشنا شوند چراکه خواندن و نوشتن و کتاب موجب ارتقای سطح سواد در ابعاد مختلف می‌شود.

وزیر رفاه افزود: کتاب نوعی سبک زندگی است و شیوه ارتباط کودکان با مسائل جامعه را مشخص می‌کند، البته قطعا نسلی که کتاب‌های داستان راستان و چارلز دیکنز را خوانده‌اند با نسلی که مرتب کارتون نگاه می‌کنند و به طور انفرادی با گوشی‌های تلفن همراه بازی می‌کنند تفاوت خواهند داشت.

ربیعی ادامه داد: خوب است که پدر و مادر‌ها برای فرزندان خود کتاب بخوانند و کتاب را هدیه بدهند و بچه‌ها باید بوی کتاب را حس کنند.

ربیعی از نویسندگانی که برای کودکان کتاب می‌نویسند قدردانی کرد و گفت: برای آنکه کودکان با مفاهیم روز فرهنگی آشنا شوند تدوین و چاپ کتاب‌های آموزشی را در دست داریم. امیدواریم رویه کتابخانی از مهدهای کودک شروع شود و تا پایان دانشگاه ادامه داشته باشد.

وزیر رفاه با بیان اینکه در روستا مهد‌ها نیز اقداماتی انجام داده‌ایم اظهار کرد: در روستا مهد‌ها یک وعده غذای گرم برای سلامت جسمانی کودکان توزیع می‌کنیم و قرار شده توزیع و روخوانی یک وعده کتاب همراه با غذای گرم برای سلامت روح کودکان هم داشته باشیم.

همچنین عباس صالحی وزیر ارشاد در این مراسم گفت: مساله کتابخوانی یکی از دغدغه‌های عمومی کشور است و در کنار نشر کتاب، دانش‌افزایی و مهارت‌افزایی، یکی از دغدغه‌های جدی، فاصله‌ای است که میان کتاب و جامعه افتاده است.

وی افزود: طرح مشترکی با سازمان بهزیستی از چندی قبل در دستور کار قرار گرفت. معاونت فرهنگی وزارتخانه نشست‌هایی با این سازمان داشت و قرار شد در قالب تفاهم‌نامه‌ای تمام مهدهای کودک سراسر کشور یک روز خود را در هفته به کتابخوانی اختصاص دهند که این روز، دوشنبه هر هفته خواهد بود.

وزیر ارشاد افزود: کتابخوانی به عنوان یک مساله اجتماعی نه تن‌ها باعث تولید دانش و مهارت‌افزایی می‌شود بلکه به ساختن انسانی سالم و شکل گفتن مهارت‌های درست اجتماعی کمک می‌کند.

صالحی گفت: کتابخوانی از سنین اولیه کودکی در وجود افراد جامعه باید نهادینه شود و فرزندان ما باید از ابتدا احساس کنند که با کتاب، انسان بهتر، سالم‌تر و موفق‌تری خواهند بود.

نظر شما