شناسهٔ خبر: 21533175 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: بنیاد ملی نخبگان | لینک خبر

مستعدان‌برتر پزشکی از «آرتا سرم» بازدید کردند

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ در راستای ادامۀ بازدیدهای تخصصی و با هدف آشنایی اجتماع نخبگانی با دستاودرهای متخصصان و محققان بومی، برنامۀ «بازدید از شرکت آرتا سرم» با حضور مستعدان‌برتر رشتۀ پزشکی در اردبیل برگزار شد.

در ابتدای این بازدید، قاسمی؛ مدیرعامل شرکت آرتا سرم با اشاره به اهمیت و نقش سرم در درمان، گفت: گرچه سرم دارای یک ترکیب ساده است اما به دلیل اینکه این مایع مستقیماً به رگ انسان تزریق می­شود، دارای استانداردهای بسیار سخت­گیرانه‌تری حتی نسبت به داروهای سرطانی برای ولید است.

وی افزود: یکی از مهمترین تفاوت­ها و مزیت­های کارخانه آرتا سرم نسبت به دیگر کارخانه­‌های کشور، بهره­‌گیری از فناوری پیشرفته فیلم چندلایه غیر‌PVC  بدون‌DEHP‌ جهت بسته­‌بندی سرم است که این مهم، عملاً نیاز به پوشش پلاستیک اضافی دارد و در نتیجه عوامل مضر را برطرف می‌کند.

قاسمی تصریح کرد: تولید پورت­های لوله­‌ای مقاوم، یکی از فاز توسعه­‌ای این کارخانه است. این پورت­ها به‌منظور استفاده راحت­تر پرسنل بیمارستانی و جلوگیری از فرورفتن تصادفی سرسوزن، فناوری نوینی در کشور است.

در ادامه، شرکت‌کنندگان به همراه متخصصان و مسئولان شرکت از بخش­های مختلف کارخانه از جمله سالن تقطیر شش ستونه، اتاق­های هواساز، بخش کیسه­‌ساز، بخش محلول­‌سازی، اتاق اتوکلاو، آزمایشگاه­­های میکروب­‌شناسی و دیگر بخش­های مربوطه بازدید کردند و در هر بخش توضیحات مبسوطی توسط محققان بیان شد.

 

نظر شما