شناسهٔ خبر: 21533173 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: شما نیوز | لینک خبر

عقب‌گرد 33 واحدی شاخص کل بورس

معامله‌گران بورس تهران امروز در حالی با معاملاتی متعادل در اغلب نمادهای معاملاتی مواجه بودند که لزوم اصلاح قیمت سهام در برخی نمادهای پیشرو باعث شد تا بازار در لاک استراحت موقت فرو رود.

صاحب‌خبر -

به گزارش شمانیوز، شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در پایان معاملات امروز شنبه اول مهر ماه 96 با کاهش 33 واحدی به رقم 85 هزار و 798 واحد رسید. شاخص کل هم‌وزن اما با افزایش 14 واحدی عدد 17 هزار و 965 واحد را تجربه کرد. 

امروز همچنین شاخص سهام آزاد شناور با کاهش 73 واحدی روی رقم 93 هزار و 494 واحد ایستاد. شاخص بازار اول نیز در حالی با کاهش 51 واحدی به عدد 59 هزار و 854 واحد رسید که شاخص بازار دوم با 81 واحد افزایش به عدد 188 هزار و 451 واحد دست یافت. شاخص کل فرابورس نیز امروز با افزایش 5 واحدی به عدد 963 واحد رضایت داد.

بر اساس این گزارش امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت فولاد مبارکه با 72 واحد، ملی صنایع مس ایران با 67 واحد و سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات با 36 واحد کاهش بیشترین تأثیر منفی را بر محاسبه شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند. در مقابل معاملات سهام در نماد معاملاتی سه شرکت گسترش نفت و گاز پارسیان با 55 واحد، پتروشیمی پردیس با 42 واحد و ایران خودرو با 38 واحد افزایش بیشترین تأثیر مثبت را در برآورد این نماگر به دوش کشیدند.

 ارزش کل معاملات امروز بورس تهران به بیش از 403 میلیارد تومان نمایش داده شد در حالی که ارزش معاملات سهام در بازار نقدی این بورس حدود 369 میلیارد تومان بود که ناشی از دست به دست شدن یک میلیارد و 726 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 103 هزار و 666 نوبت دادوستد بود.

طی معاملات امروز نماد معاملات شرکت‌های سایپا دیزل، لوله و ماشین‌سازی ایران، کارخانجات ایران مرینوس، مجتمع کشت و صنعت چین‌چین، حق تقدم خرید سهام بیمه اتکایی امین، سرمایه‌گذاری ساختمانی اعتمادگستر از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های گروه صنایع پمپ‌سازی ایران، حق تقدم خرید سهام سیمان شمال، مجتمع سیمان غرب آسیا و مارگارین متوقف شدند.

امروز همچنین تعداد 11 میلیون و 492 هزار و 822 سهم شرکت تولید و صادرات ریشمک به روش ثبت سفارش و به قیمت 674 تومان به ازای هر سهم کشف قیمت شد. در حالی کشف قیمت شد که حداکثر سهام قابل خریداری توسط هر شخص حقیقی و حقوقی تعداد 200 سهم اعلام شده است.

به گزارش شمانیوز، امروز در بازار 2 بورس تهران که به معاملات درون‌گروهی سهامداران عمده اختصاص دارد 45 میلیون سهم لیزینگ رایان سایپا به ارزش کمتر از 6 میلیارد تومان میان سهامداران عمده این سهم با معاملات انتقالی همراه شد. در نماد توسعه معادن و فلزات نیز امروز 20 میلیون سهم به ارزش بیش از 3 میلیارد تومان به کدهای درون گروهی سهامدار عمده انتقال یافت. همچنین کمتر از 20 میلیون سهم سیمان ارومیه به ارزش بیش از 6 میلیارد تومان کد به کد شد. در نوسازی ساختمان تهران نیز بیش از 15 میلیون سهم به ارزش بیش از 2 میلیارد تومان کد به کد شد.

همچنین امروز بیش از 8 میلیون سهم سیمان غرب و همچنین 8 میلیون سهم معدنی املاح ایران به ترتیب به ارزش بیش از 2.5 میلیارد تومان و کمتر از 11 میلیارد تومان کد به کد شد. 7 میلیون سهم داروسازی کاسپین تأمین نیز به ارزش بیش از 14 میلیارد تومان کد به کد شد. در عین حال امروز اندکی بیش از 6 میلیون سهم گروه صنایع بهشهر ایران به ارزش بیش از 800 میلیون تومان با معاملات انتقالی از سوی سهامدار عمده همراه شد. در نهایت کمتر از 4.5 میلیون سهم صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس به ارزش بیش از 2 میلیارد تومان کد به کد شد.

بر اساس این گزارش امروز بازار سهام زیر سایه معاملات کد به کد حقوقی‌های حامی شاخص بورس در حالی امروز شاهد غلبه عرضه بر تقاضای سهام از سوی معامله‌گران اغلب حقیقی بود که تقویت تقاضا در گروه خودرویی‌ها باعث شد تا روندی متعادل بر کلیت معاملات بازار سهام حاکم شود. در این بین فرصت اصلاح کوتاه قیمتی باعث تحرک برخی حقوقی‌ها برای جمع‌آوری سهام بود که همچنان با هدف بازارسازی و استراتژی کوتاه‌مدت‌نگری در بازار گام برمی‌دارند.  امروز در گروه پتروشیمی‌ها نیز تک سهم‌های اوره‌ساز این گروه با اقبال خریداران روبه‌رو شد. 

به گزارش شمانیوز، امروز بازار سهام بازاری متعادل و به نسبت پرحجم بود که زیر سایه معاملات کد به کد و درون‌گروهی سهامداران عمده فرصتی برای اصلاح کوتاه‌مدت قیمت سهام پس از پشت‌سر گذاشتن یک هفته پرجنب‌وجوش را یافته بود.

منبع:فارس

نظر شما