شناسهٔ خبر: 21533105 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

وزیر رفاه خبر داد:

راه اندازی دوشنبه های کتابخوانی در مهدکودکهای سراسر کشور

وزیر تعاون، کار و رفاه از راه اندازی دوشنبه های کتابخوانی در مهدکودکهای سراسر کشور خبر داد و گفت: امیدواریم این طرح کمک کند تا بچه ها یاد بگیرند که کتابهای غیردرسی هم مطالعه کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، علی ربیعی در مراسم امضای قرارداد همکاری میان معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان بهزیستی کشور در جمع خبرنگاران گفت: برای رونمایی از کتابها برنامه ریزی صورت گرفت که منجر به تفاهمنامه امروز شد و روزهای دوشنبه به عنوان روز دوشنبه های کتابخوانی در مهدها نام گرفت.

وی افزود: من به همه پدر و مادرها توصیه می کنم هفته ای یک روز را روز کتابخوانی در منزل قرار دهند. بچه ها باید با کتاب آشنا شوند کتاب فقط ارتقای خواندن و نوشتن نیست. برای بچه های ما نوعی سبک زندگی است. کتاب نوعی شیوه ارتباط با بچه هاست. قطعا کنش نسلی که داستان راستان، کریستین اندرسون، چارلز دیکنز را خواندند با نسلی که کارتون های دیجی مون می بینند و به طور انفرادی با لپ تاپ ها و گوشی هایشان بازی می کنند و حتی چیزهایی را مطالعه می کننددر جامعه با هم متفاوت خواهد بود.

وزیر رفاه یادآور شد: ما روز دوشنبه ها را در تمام مهدکودک ها روز کتابخوانی معرفی کردیم و من باز هم از والدین تقاضا دارم که برای کودکان کتاب بخوانند و کتاب بخرند. به یکدیگر کتاب  هدیه دهید. بگذارید بوی کتاب را بچه ها حس کنند. بویی که هنوز به ما حس خردسالی می دهد.

وی افزود: ین یک سمت است و در سمت دیگر اقدام به تولید کتابهایی کرده ایم. من سپاسگذاری می کنم از نویسندگانی که برای کودکان می نویسند و وقت شان را برای بچه ها می گذارند ما به جهت اینکه بچه ها با مسائل فرهنگی و اجتماعی روز آشنا شوند سفارش هایی گرفته ایم و تولیداتی انجام داده ایم از جمله «آموزش مفاهیم دینی برای خردسالان» و «شیوه های ترویج کتابخوانی». من توصیه می کنم کتاب شیوه های ترویج کتابخوانی را خانواده ها هم تهیه و مطالعه کنند.

به گفته ربیعی، به هر حال این طرح از مهر آغاز می شود و امیدواریم که با پایان دوره دانشگاهی، بچه ها یاد بگیرند که کتابهای غیردرسی هم مطالعه کنند.

وی همچنین به توزیع دو وعده غذایی به بچه ها در حاشیه شهرهای بزرگ و روستاها اشاره کرد و اظهار داشت:یک وعده آن، غذای گرم برای سلامت جسم شان و یک وعده کتاب گرم برای سلامت روحشان.

همچنین وزیر فرهنگ و ارشاد در این مراسم در جمع خبرنگاران تاکید کرد: کتاب هایی کهراجع به ساختن انسان کامل و مهارت های اجتماعی است، کمک می کند تا فرزندان ما از همان ابتدا حس کنند می توانند انسان بهتر، کاملتر و موثرتری باشند. از کجا باید شروع شود؟

رضا صالحی امیری افزود: به نظر بسیار مهم است که این مقوله در سنین اولیه کودکی در مهدکودک ها شکل گیرد. امروز بسیار خرسندیم که با توافقنامه و تفاهمنامه ای که امضا شد از این طرح رونمایی کردیم. امیدواریم این طرح بتواند به مسئله ترویج کتابخوانی به شکل نهادینه شدن در جامعه ما کمک کند.

منبع: مهر

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

نظر شما