شناسهٔ خبر: 21533093 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

بخشنامه رئیس صندوق رفاه دانشجویان به مناسبت سال تحصیلی جدید

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم در بخشنامه ای به مناسبت آغاز سال تحصیلی از دانشگاه ها خواست با بسیج منابع و امکانات دانشگاه ها نسبت به کاهش مشکلات و کمبودها اقدامات لازم صورت گیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، ذوالفقار یزدان مهر، رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، در بخشنامه ای به دانشگاه ها ابلاغ کرد:

«با توجه به فرارسیدن آغاز سال تحصیلی ۹۷-۹۶ و با عنایت به ضرورت آماده سازی لازم برای ایجاد محیطی امن و آرام برای تامین نیازهای تحصیلی و معیشتی دانشجویان ضروری است با بسیج منابع و امکانات دانشگاه ها نسبت به کاهش مشکلات و کمبودها اقدامات لازم صورت گیرد.

لذا به منظور پیشگیری از بروز مشکلات احتمالی، دانشگاه ها موظف هستند ترتیبی اتخاذ کنند، تا ضمن بررسی مناسب، تمهیدات لازم به شرح زیر برای شروع سال تحصیلی جدید با مشارکت دانشجویان در محیطی شاد و با نشاط فراهم شود.

دراین بخشنامه تاکید شده است، آمادگی کامل برای اسکان دانشجویان با اولویت اسکان ورودی جدید در خوابگاه و همکاری با خانواده های آنان در روز های ثبت نام  وجود داشته باشد.

بروشور خدمات صندوق رفاه دانشجویان به دانشجویان جدید الورود در روز ثبت نام، برگزاری جلسه آشنایی و معارفه دانشجویان ورودی جدید در روزهای آغازین سال تحصیلی ارائه شود.

مشاوران در خوابگاه ها، برای کاهش استرس و نگرانی های دانشجویان از  روز های آغازین اسکان کار خود را شروع کنند.

در بخش دیگری از این بخشنامه آمده  است: سالن های غذاخوری، آشپزخانه ها و خوابگاه های دانشجویی قبل از ورود دانشجویان آماده شود.

همچنین رعایت بخشنامه های صندوق رفاه در حوزه خدمات تغذیه (اعم از کنترل، تهیه، طبخ و توزیع) و اجاره بهای خوابگاه های دانشجویی باید رعایت شود.

در بخش دیگری از این بخشنامه آمده است، تقویم پرداخت تسهیلات دانشجویی صندوق رفاه طبق بخشنامه ارسال شده به دانشگاه ها باید رعایت شود.

نظر شما