شناسهٔ خبر: 21533050 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

تعیین نماینده حماس در مسکو

71592

جنبش مقاومت اسلامی حماس اعلام کرد، در جریان سفر هیاتی از این جنبش به روسیه، برای نخستین بار در مسکو برای خود نماینده تعیین کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، جنبش حماس به رغم اعلام این خبر نام نماینده خود را فاش نکرد.

حماس اعلام کرد، در این سفر هیئت بلندپایه حماس به ریاست موسی ابومرزوق با مقامات روسی تحولات آشتی ملی، آخرین تحولات دیدارهای قاهره از جمله انحلال کمیته اداری و دعوت از دولت وفاق ملی برای برعهده گرفتن وظایف خود در غزه و موافقت حماس با برگزاری انتخابات سراسری را بررسی کرد.

جنبش حماس در تعدادی از کشورهای عربی و منطقه‌ای از جمله ایران، یمن و لبنان نماینده دارد و همچنین دفتری در الجزائر باز کرده و چند روز پیش نیز توافق کرد که "روحی مشتهی" نماینده این جنبش برای پیگیری پرونده‌های مشترک بین فلسطین و مصر در این کشور باقی بماند.

همچنین در این سفر صلاح بردویل، عضو دفتر سیاسی جنبش حماس تاکید کرد، این جنبش با جدیت تمام به خاطر دولت و ملت فلسطین و به منظور اتحاد این کشور در راستای مطالبه حقوقش در محافل جهانی به دنبال تحقق آشتی ملی است و به همین دلیل کمیته اداری خود را منحل ساخته است.

بردویل از محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین نیز خواست که وی هم همین جدیت را داشته باشد.

وی گفت حماس تلاش می‌کند، اعتماد و حمایت همه کشورهای عربی و اسلامی را به دست آورد.

بردویل بار دیگر بر سیاست آشکار حماس که همان حفظ اتحاد و اجتناب از هرگونه اختلافات است تاکید کرد.

نمایندگان جنبش حماس در کرانه باختری از عباس خواستند فرصت را غنیمت شمرده و در پاسخ به اقدام حماس در انحلال کمیته اداری‌اش و به عنوان مقدمه تحقق آشتی ملی همه تصمیمات و اقدامات متجاوزانه خود را در حق مردم غزه لغو کند.

انتهای پیام

نظر شما