شناسهٔ خبر: 21532958 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

شرکت 40 هزار نفر در گردهمایی شیرخوارگان حسینی در استان یزد

به گزارش روز شنبه روابط عمومی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان یزد، حجت‌الاسلام حسین زارع زاده، افزود: همایش شیرخوارگان حسینی از جمله برنامه هایی است، همه

صاحب‌خبر - به گزارش روز شنبه روابط عمومی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان یزد، حجت‌الاسلام حسین زارع زاده، افزود: همایش شیرخوارگان حسینی از جمله برنامه هایی است، همه ساله استقبال خوبی از آن می شود.‏
این مسئول بیان کرد: برنامه ریزی برای حضور مبلغان حوزه علمیه قم در امامزادگان جزو برنامه های مهم این اداره کل در ماه محرم است.
زارع زاده یادآور شد: برپایی خیمه های معرفت به منظور ارائه مشاوره دینی و پاسخ ‏به پرسش های اعتقادی و معرفتی زائران و تبلیغ چهره به چهره در امامزادگان استان انجام می شود.
همایش شیرخوارگان حسینی همه ساله در اولین جمعه ماه محرم برگزار می شود.
استان یزد افزون بر 50 امامزاده و بقاع متبرکه دارد.
همایش شیرخوارگان حسینی در 200 محل در 10شهرستان استان با حضور بانوان همراه با فرزندان خرد سال شان برگزار شد.
در این همایش، مادران در حالی که شیرخوارگان خود را سبزپوش کرده بودند به عشق طفل شیرخوار دشت نینوا حضرت علی اصغر (ع) با مصائب شهدای کربلا همنوا شدند.
این آیین جهانی از حدود 15 سال پیش تاکنون در ایران و 40 کشور در چنین روزی برگزار می شود.
همچنین سید محمود حسینی، مسوول ستاد مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع)، شعبه استان یزد عصر چهارشنبه به خبرنگاران گفته بود، همایش شیرخوارگان حسینی در چهار هزار نقطه در ایران برگزار می شود.
وی از توزیع 30 هزار لباس ویژه مراسم شیرخوارگان خبر داد و اظهار کرد: لباس، نذرنامه و سربند ویژه شیرخوارگان همزمان با روز برگزاری آیین شیرخوارگان توزیع می شود.
وی اضافه کرد: مداحی، حمل گهواره حضرت علی اصغر(ع)، قرائت زیارت عاشورا، مرثیه سرایی و سخنرانی از بخش های مختلف همایش شیرخوارگان حسینی بود.
شعار اصلی همایش « یا صاحب الزمان(عج)» است و از چندسال قبل تا کنون تمام پیشانی بندهای کودکان هم با این شعار مزین شده است.
سال گذشته همایش شیرخوارگان حسینی در 150 نقطه استان یزد برگزار شد.
7536*2047* دریافت کننده*کاظم سبحان زاده*انتشار- عباسقلی اشکورجیری

نظر شما