شناسهٔ خبر: 21532873 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

35 هزار دانش آموز تربت حیدریه سال تحصیلی جدید را آغاز کردند

تربت حیدریه- ایرنا- معاون اداره کل و مدیر آموزش و پرورش تربت حیدریه گفت: در سال تحصیلی جدید 35 هزار و 500 دانش آموز این شهرستان سال تحصیلی جدید را آغاز کردند که از این تعداد سه هزار و 600 نفر کلاس اولی هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، سعید نیرویی روز شنبه در آیین بازگشایی مدارس که به صورت نمادین در دبیرستان فرهنگ زنده یاد مسعود محقق برگزار شد، افزود: این دانش آموزان در 273 مدرسه مشغول تحصیل شده اند.
وی با بیان اینکه یکی از آثار انقلاب اسلامی در حوزه آموزش و پرورش، رشد و بالندگی دانش آموزان و تعمیق باورهای دینی آنان است، گفت: در این راستا از ایتدای انقلاب تاکنون 38 نمازخانه در مدارس این شهرستان ساخته شده که 18 نمازخانه از این تعداد مربوط به سه سال اخیر است.
وی افزود: در این مدت 110 یادواره شهدای فرهنگی و دانش آموزی نیز برگزار شده است.
نیرویی به پروژه های خیرساز تربت حیدریه اشاره و اظهار کرد: از سال 71 تاکنون 49 پروژه خیرساز بنا شده که از این تعداد 26 پروژه شامل 9 مدرسه و 17 نمازخانه طی چهار سال گذشته ساخته شده است.
نماینده مردم تربت حیدریه، زاوه و مه ولات در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: تقارن آغاز سال تحصیلی جدید با آغاز ماه محرم و آغاز هفته دفاع مقدس را به فال نیک می گیریم و امیدوار هستیم دانش آموزان در کنار روحیه علم جویی، با تفکر عاشورایی و روحیه دفاع از آرمان های انقلاب، دین خود را به این کشور و شهدا ادا کنند.
سعید باستانی افزود: دیدگاه بهتر، کسب علم برای تولید ثروت، ایجاد تحول در خود و جامعه و در نهایت برای تکامل است.
حجت الاسلام محمد رضا عصمتی امام جمعه تربت حیدریه نیز گفت: در کنار تحصیل علم، دانش آموزان ما تشنه فراگیری فرهنگ عاشورایی هستند و این وظیفه معلمان است که به آن ها بیاموزند پیروزی انقلاب اسلامی و دوران گذار پیروزمندانه از هشت سال دفاع مقدس حاصل پیروی از این فرهنگ بزرگ است.
مرکز شهرستان 225 هزار نفری تربت حیدریه در 150 کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.
6121 / 6053 خبرنگار: علیرضا حسینی مقدم ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم

انتهای پیام /*

نظر شما