شناسهٔ خبر: 21532829 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

معاون پارلمانی دولت دهم:

موضع‌گیری «ترامپ» حقانیت دغدغه‌مندی دلواپسان را آشکار کرد/ «ظریف» به جمع دلواپسان دیروز اضافه شده است

معاون پارلمانی دولت دهم گفت: موضع‌گیری ترامپ حقانیت دغدغه‌مندی دلواپسان را آشکار کرد و امروز می‌بینیم دوستانی که نیروهای انقلابی را با چوب دلواپسی می‌زدند، امروز به جمع دلواپسان اضافه شده و همان نگرانی‌ها را مطرح می‌کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، محمدرضا میرتاج‌الدینی ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران استان گلستان، با تبریک هفته دفاع مقدس اظهار کرد: امروز مدافعان حرم ادامه‌دهنده راه رزمندگان در دوران هشت سال دفاع مقدس هستند.

وی ادامه داد: اصولگرایان و همه گروه‌های سیاسی در دوران فاصله‌ای که بین انتخابات ریاست جمهوری با انتخابات مجلس وجود دارد را دوران بازسازی برای خودشان تعریف کردند که تقویت تشکیلات درون‌گروهی برای خودشان و آسیب‌شناسی نسبت به گذشته است.

معاون پارلمانی دولت دهم گفت: جبهه اصولگرایان با طیف‌های مختلف و احزاب مختلفی که در مجموعه خود دارند این برنامه‌ها را پیگیری می‌کنند و در آینده شاهد برگزاری کنگره‌های مجامع عمومی احزاب اصولگرایان خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: مجموعه و تشکیلات جبهه مردمی نیروهای انقلاب که تعبیر رسانه‌ای جمنا برای آن شده است، فعالیت خودش را ادامه می‌دهد و بازنگری در ساختار تشکیلاتی خودش را در دستور کار دارد و در شورای مرکزی و واحد اقشار این موضوع ادامه دارد و یک برنامه‌ریزی برای ارتباط با اقشار مختلف جامعه به صورت صنفی و تخصصی انجام شده که در آینده اطلاع‌رسانی خواهند کرد.

میرتاج‌الدینی گفت: جبهه مردمی نیروهای انقلاب نقش یک حزب را ندارد بلکه یک حرکت فراحزبی، جامع و فراگیر در کنار نیروهای انقلابی و اصولگرا است که اصلی‌ترین هدف آنها ایجاد همگرایی و وحدت در میان نیروهای انقلاب است و حتی افرادی که حزبی و تشکیلاتی نیستند و در جامعه نیروهای اصولگرا محسوب می‌شوند نیز در جمنا ساماندهی می‌شوند و یکی از اقدامات خوب این‌ها در دوران انتخابات ریاست جمهوری آشکار شد.

وی افزود: جمع شدن 16 میلیون رای، رای کمی نیست و آرای نیروهای انقلابی و اصولگرا اقلیت در جامعه نیستند بلکه یک جمع کثیری است که در گذشته برخی از روسای جمهوری گاهی با 16 میلیون رای و کمتر از این به ریاست جمهوری رسیده بودند.

معاون پارلمانی دولت دهم خاطرنشان کرد: جبهه مردمی نیروهای انقلاب به فعالیت خودش ادامه می‌دهد و در آینده بیشتر بروز و ظهور خواهد داشت.

موضع‌گیری ترامپ حقانیت دغدغه‌مندی دلواپسان را آشکار کرد

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر سخنان اخیر رئیس جمهور آمریکا تاکید کرد: موضع‌گیری‌های وی نسبت به برجام حقایقی را که در گذشته مقام معظم رهبری بارها به آن اشاره می‌کردند را آشکارتر کرد و این بدعهدی آمریکا را کامل مشخص کرد.

معاون پارلمانی دولت دهم تصریح کرد: هیچ دولتی را در تاریخ نداریم که رئیس جمهوری مثل ترامپ تعهدات رئیس جمهور قبل خود را نقض کند و از این پس کسی تعهدات آمریکا را قبول نخواهد کرد و کشوری باید ساده‌لوح باشد تا باور کند آمریکا پای تعهدات خود می‌ایستد.

میرتاج‌الدینی گفت: آمریکا می‌خواهد در عین حال که برجام را در ظاهر حفظ می‌کند از داخل و از درون نیز تهی کند و آن امتیازاتی را که ما داشتیم را هم خنثی کند و ما در ازای هرچه که داده‌ایم چیزی نگرفته باشیم.

وی متذکر شد: آمریکا از دست ما عصبانی است و دلیل آن هم این است که طرح‌های آمریکا برای منطقه شکست خورده و سنگر اول در مقابل این طرح‌ها ایران و مقاومت اسلامی بود.

معاون پارلمانی دولت دهم بیان کرد: آمریکا به هیچکدام از اهدافش نرسیده و امروز لبنان، سوریه، عراق، یمن و همه کشورهای مشابه، همسو با نیروهای مقاومت هستند و آمریکا از این موضوع عصبانی است و نتوانسته به اهدافش برسد.

وی خاطرنشان کرد: در خصوص برجام یک نکته دیگری را باید بگویم که در واقع نیروهای انقلاب در زمان مذاکرات از وقوع مسائل امروز نگران بودند و به مذاکره‌کنندگان را نسبت به همین بدعهدی‌ها و بی‌اعتمادی‌ها به طرف مذاکره‌کننده هشدار می‌دادند.

میرتاج‌الدینی تاکید کرد: در آن زمان، برخی آقایان نیروهای انقلابی را با موضوع دلواپسی مطرح می‌کردند و آنقدر دلواپسی را کوبیدند که به یک ناسزا تبدیل شد و هر کسی را که می‌خواستند بزنند می‌گفتند اینها دلواپس هستند و امروز اگر بگوییم آقای ظریف از دلواپسان شده است حرف مبالغه آمیزی نزدیم.

معاون پارلمانی دولت دهم گفت: سخنان اخیر آقای ظریف سخنان در هنگام مذاکره و حتی قبل از مذاکرات نیروهای ارزشی، انقلابی و دلواپسانی بود که آقایان به آن توجه لازم را نداشتند و امروز همان سخنان را می‌زنند.

وی اضافه کرد: مقام معظم رهبری نیز فرمودند که در مذاکرات طوری وضعیت را پیش بردید که ما تکان بخوریم می‌گویند نقض برجام کردند و آنها اگر حرکتی کنند حرفی از نقض برجام نمی‌شود.

مجلس وعده ایجاد 900 هزار شغل دولت را پیگیری کند

معاون پارلمانی دولت دهم تصریح کرد: مجلس دهم سال دوم خودش را طی می‌کند و همکاری خوبی با دولت دارد و راهبردی که در مجلس دهم می‌بینیم همکاری و تعامل با دولت است و سه جریان نیروی انقلاب و اصولگرا، اصلاح‌طلبان و طرفداران دولت و جریان ما بین این دو جریان در مجلس حضور دارند.

میرتاج‌الدینی تاکید کرد: از این پس نیز باید ببینیم که مجلس دهم چگونه عمل می‌کند و انتظار ما این است که مجلس دهم باید یک مجلس مطالبه‌گر باشد و دولت به شعارهاو وعده‌هایی که به مردم داده عمل کند و نباید مثل دوره گذشته عامل همه خرابی‌ها را دولت گذشته بدانند.

وی با بیان اینکه تعامل مجلس و دولت را موضوع پسندیده‌ای می‌دانیم، بیان کرد: دولت وعده داده که 900 هزار شغل در سال ایجاد می‌کند و مجلس باید با جدیت این موضوع و مسائل مشابه را پیگیری کند.

پسرفت دوباره آب دریاچه ارومیه/ اقدامات احیای دریاچه ارومیه نتیجه نداده است

معاون پارلمانی دولت دهم در خصوص انتخاب دوباره روحانی به عنوان رئیس جمهور، بیان کرد: در انتخابات، مردم روی مباحث سیاسی به روحانی رای دادند و دوستان یک رقیب‌هراسی ایجاد کردند و مردم با این رقیب هراسی دوباره به روحانی رای دادند.

وی درباره وضعیت اقتصادی در کشور، گفت: واحدهای تولیدی که با ظرفیت‌های پایینی کار می‌کنند را کسی نمی‌تواند انکار کند و واحدهای صنعتی بسیاری از کارگران را اخراج می‌کنند و این‌ها را نمی‌تواند کسی انکار کند و این نشان از وجود مشکل اقتصادی در کشور است.

میرتاج‌الدینی بیان کرد: مشکلات زیست محیطی یکی دیگر از مسائلی است که کشور با آن مواجه است و در دریاچه ارومیه دوباره گزارشات آمده که پسرفت آب داشتیم و کارهای انجام شده در دریاچه ارومیه به نتیجه مناسب نرسیده و هنوز در مرحله بحران قرار دارد.

وی تاکید کرد: در خلیج گرگان نیز شرایط مشابهی حاکم است و انتظار می‌رود دولت تمام طرح‌های خود را برای سال‌های آخر نگه ندارد و همین سال‌ها آنها را به نتیجه برساند.

وزیر علوم و نیرو نیمه دوم مهرماه معرفی می‌شوند

معاون پارلمانی دولت دهم در خصوص انتخاب وزیر علوم گفت: من شنیدم انتخاب وزیر علوم برای نیمه دوم مهر گذاشته شده و این موضوع در خصوص وزیر نیرو هم وجود دارد و انتظار از دولت این است که این وزارتخانه‌ها با سرعت سر و سامان بگیرد و افرادی با رویکرد اصلی نظام انتخاب شوند.

میرتاج‌الدینی تصریح کرد: باید کاری کنیم که سیر علمی کشور پسرفت نداشته باشد بلکه پیشرفت کنیم و انتظار این است که در این مرحله کسانی انتخاب شوند که برای جامعه علمی ما مفید و موثر باشند.

انتهای پیام/ج/

نظر شما