شناسهٔ خبر: 21531822 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

احضار سفیر هند در اسلام آباد به وزارت امورخارجه پاکستان

مقامات پاکستانی اعتراض شدید خود را به آتشباری اخیر نیروهای هندی در امتداد خط مرزی و نقض پیمان آتش بس 2003 را به سفیر هند ابلاغ کردند.

صاحب‌خبر -
گزارش سرویس بین الملل  خبرگزاری صدا و سیما وزارت امور خارجه پاکستان با احضار سفیر هند در اسلام آباد اعتراض شدید این کشور را به آتشباری اخیر نیروهای هندی در امتداد خط مرزی با پاکستان اعلام کرد.
وزارت امور خارجه پاکستان در بیانیه ای اعلام کرد: مقامات پاکستانی اعتراض شدید خود را به آتشباری اخیر نیروهای هندی در امتداد خط مرزی و نقض پیمان آتش بس 2003 را به سفیر هند ابلاغ کردند. این بیانیه افزود: مقامات پاکستانی اعلام کردند هدف قرار دادن مناطق مسکونی و غیرنظامی یک اقدام غیرقابل قبول است آنان اعلام کردند در تیراندازی های اخیر نیروهای هندی دست کم 6 نفر از جمله 4 زن کشته و 26 نفر از جمله 15 زن و 5 کودک زخمی شدند.
وزارت امور خارجه پاکستان اعلام کرد: نیروهای هندی در سال جاری بیش از 870 نوبت پیمان آتش بس با پاکستان را نقض کرده اند که در این نقض آتش بس 38 شهروند غیرنظامی پاکستان کشته و 142 نفر هم زخمی شده اند. این بیانیه تاکید کرد: نیروهای هندی سال گذشته هم 382 نوبت پیمان آتش بس با پاکستان را نقض کرده اند.
در این بیانیه همچنین آمده است: «اعتزاز احمد» قائم مقام اجرایی وزارت امور خارجه پاکستان به سفیر هند اعلام کرد: هدف قرار دادن عمدی غیرنظامیان یک اقدام اسفناک بوده و مخالف ارزشهای انسانی و حقوق و قوانین بین المللی است. وی از مقامات هند خواست با احترام گذاشتن به پیمان آتش بس 2003، تحقیقات در زمینه حوادث اخیر انجام داده و عاملین آن را مجازات کنند.

نظر شما