شناسهٔ خبر: 21531757 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

دفاع مقدس یک گنجینه برای امت اسلام است

گروه اجتماعی: امام جمعه شاهرود با اشاره به هفته دفاع مقدس گفت: دفاع مقدس یک گنجینه برای امت اسلام است، مردم یک روی سکه دفاع را جنگ و تخریب می‌بینند، اما روی دیگر سکه آموزه‌های دفاع مقدس است.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سمنان، حجت‌الاسلام عباس امینی،امام جمعه شاهرود امروز 1 مهر در مراسم عزاداری ماه محرم و هفته دفاع مقدس که به همت پایگاه فلاح بسیج ادارات حوزه الحدید در نمازخانه اداره جهاد کشاورزی شاهرود برگزار شد  با اشاره به سفارش امام حسین (ع) به پرهیزکاری و پرهیز از گذشت ایام اظهار کرد: امام نشانه‌های بی وفایی دنیا را بیان می‌کند و تاکید دارند این دنیا محل گذر است و باید گذاشت و رفت پس باید در این دنیا پرهیزکاری را مورد توجه قرار داد تا در دنیا و آخرت سعادتمند بود.
امینی با تاکید بر اینکه نسبت به دو اصل امر به معروف و نهی از منکر، حساسیت‌ها کم شده و زمینه بروز منکر‌های بزرگ‌تر ایجاد می‌شود، گفت: انقلاب اسلامی که خون بهای شهیدان است به خاطر حساسیت‌های ملت ایران به منکرات اخلاقی و شرعی در جامعه آن زمان انجام شد.
امینی با بیان اینکه اگر حساسیت در جامعه در خصوص امر به معروف و نهی از منکر کم شود لطمه می‌بینیم خاطر نشان کرد: معنا ندارد در یک اداره در جمهوری اسلامی منکر اخلاقی و شرعی انجام شود و اگر حساسیت‌ها کم شود به ضرر جامعه است.
به گفته وی؛در عاشورا هم حساسیتی وجود نداشت و اگر هم وجود داشت کم و بموقع نبود که قیام توابین از آن جمله است و باید دقت کنیم که این فریضین را به موقع عمل نماییم و تلاش کنیم در جامعه ترویج و تبیین شود.
وی با اشاره به هفته دفاع مقدس گفت: دفاع مقدس یک گنجینه برای امت اسلام است، مردم یک روی سکه دفاع را جنگ و تخریب می‌بینند، اما روی دیگر سکه آموزه‌های دفاع مقدس است.
امام جمعه شاهرود بیان کرد: دفاع مقدس حتی برای مشکلات اقتصادی و اجتماعی و سایر مشکلات ما راه حل دارد چرا که جنگ ما با دعا و گریه و توکل و یاد خدا بود و برای رفع مشکلاتمان باید معنویت را حفظ کنیم.
وی با اشاره به سخنان رئیس جمهور آمریکا گفت: سخنان بی منطق و همراه با تکبر رییس جمهور امریکا در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، مایه تمسخر همگان شده و هر اتهامی که به ایران زد، به خودشان بازمی گردد.
امینی ادامه داد: همه دنیا می‌دانند که امریکا و اسراییل، القاعده، داعش، طالبان و دیگر گروه‌های تروریستی را راه اندازی کرده و به جان ملت‌های مظلوم منطقه انداخته اند.
وی با اشاره به اینکه اگر ترامپ حمایت ایران از ملت‌های مظلوم را تروریسم می‌داند، مشکلی نیست و ما به آن افتخار می‌کنیم تاکید کرد: مرگ بر امریکای ملت ایران، نه مرگ بر مردم امریکا، بلکه مرگ بر سیاست مدارانی است که با وحشی گری به خود حق می‌دهند خون هزاران بی گناه را در نقاط مختلف جهان بر زمین بریزند.
امینی با بیان اینکه ترامپ از مرگ بر امریکای مردم با فرهنگ ایران ناراحت است، خاطر نشان کرد: امریکایی‌ها اگر وقایعی، چون کودتای ۲۸ مرداد، شلیک به هواپیمای مسافربری در خلیج فارس، حمایت از تروریست‌ها و ده‌ها جنایت دیگر را کنار هم قرار دهند، به مردم ایران حق خواهند داد.
وی اضافه کرد: ترامپ می‌گوید دولت ایران با مردمش بدرفتاری می‌کند؛ اهل سنت و اقلیت‌های دینی باید بگویند که دولت ایران با آن‌ها چه رفتاری دارد. مردم ایران از هر قوم و مذهبی به ایرانی بودن خود افتخار می‌کنند.
امام جمعه شاهرود به نامه بشار اسد به رهبر معظم انقلاب هم اشاره کرد و گفت: مواضع سیاسی، درایت و مقاومت رهبر انقلاب در منطقه به گونه‌ای است که باعث می‌شود رییس جمهور یک کشور در نامه‌ای از وی قدردانی کند.
در این مراسم که به یاد شهدای دفاع مقدس جهاد کشاورزی برگزار گردید ذاکرین اهل بیت در وصف شهدا و واقعه عاشورا به مرثیه خوانی پرداختند.
منبع: خبرگزاری بسیج

نظر شما