شناسهٔ خبر: 21531444 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

در گفتگو با مهر عنوان شد:

آب سد طالقان به هشتگرد منتقل شد/ افزایش حق آبه در دستور کار

ساوجبلاغ - فرماندار ساوجبلاغ از انتقال آب سد طالقان به شهر جدید هشتگرد خبر داد و گفت: بدون شک پیگیر افزایش این میزان نیز خواهیم بود.

صاحب‌خبر -

ابوالقاسم پالیزگیر در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اینکه بعد از پیگیری‌های مداوم و باگذشت طی چهار سال، سرانجام آب سد طالقان به شهر جدید هشتگرد منتقل شد، اظهار کرد: در سفر رئیس‌جمهور به استان اختصاص بخشی از آب سد طالقان به شهر جدید هشتگرد به تصویب رسید.

پالیزگیر به ساخت تصفیه‌خانه برای انتقال آب سد طالقان به شهر جدید هشتگرد اشاره کرد و گفت: در این پروژه هزار و ۳۰۰ متر خط انتقال آب به مخزن ۱۰ هزار مکعبی در نظر گرفته‌شده بود که در سریع‌ترین زمان ممکن عملیاتی شد، بدون شک احداث خطوط توزیع کار فنی و مهندسی و پیچیده‌ای بود که انجام پذیرفت.

فرماندار شهرستان ساوجبلاغ تصریح کرد: بار خط انتقال طالقان بسیار سنگین است اما خوشبختانه بعد از گذشت سال‌ها ساعت یک بامداد یکم مهرماه سال جاری آب از سد طالقان به شهر جدید هشتگرد رسید.

وی میزان آب اختصاصی از سد طالقان به شهر جدید هشتگرد را سالیانه پنج میلیون مترمکعب اعلام کرد و گفت: بدون شک پیگیر افزایش این میزان نیز خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار مهر، احداث بزرگ‌ترین پروژه مسکن مهر کشور در شهر جدید هشتگرد و افزایش جمعیت در این شهر که به گفته متولیان به ۷۰۰ هزار نفر خواهد رسید، باعث شد که مسئولان استان از وزارت نیرو بخواهند تا سهمیه آب شهر از سد طالقان افزایش پیدا کند.

نظر شما