شناسهٔ خبر: 21531293 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

چرا عضویت یک زرتشتی در شورای شهر یزد خلاف شرع است؟/ پاسخ کدخدایی را بخوانید

سیاست > احزاب و شخصیت‌ها - سخنگوی شورای نگهبان درباره تعلیق موقت عضویت یک عضو زرتشتی شورای اسلامی شهر یزد توسط دیوان عدالت اداری به استناد بخشنامه دبیر شورای نگهبان، گفت: آنچه که فقهای محترم شورا اعلام کرده‎اند، نسبت به اشخاص نیست بلکه نسبت به یکی از تبصره‎های قانون انتخابات شوراهاست که از سوی مجلس تصویب شده بود و فقهای شورا در ذیل آن تبصره اعلام کرده‎اند که خلاف شرع است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرآنلاین، عباسعلی کدخدایی در نشست خبری امروز خود ادامه داد: اینکه دیوان عدالت اداری در چارچوب اختیارات قانونی اش چه کرده است، ارتباطی به شورا ندارد.

درباره طرح مقابله با اقدامات ماجراجویانه و تروریستی آمریکا در منطقه نتوانستیم در فرصت قانونی اعلام نظر کنیم، لذا با توجه به انقضای مهلت اعلام نظر شورای نگهبان، آن مصوبه هم اکنون لازم الاجراست و مجلس می تواند آن را به دولت ابلاغ کند.

اهم اظهارات سخنگوی شورای نگهبان را به نقل از خبرگزاری‌ها در ادامه می خوانید؛

*{درباره ساز و کار در نظر گرفته شده برای حضور منظم فقهای شورای نگهبان در جلسات مجمع تشخیص مصلحت نظام با توجه به تاکید اخیر رهبر معظم انقلاب در دیدار با اعضای مجمع} فقهای محترم شورا امروز در جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام شرکت کرده اند و در مباحثی که اختلافی بین مجمع و مجلس است، فقها لازم است شرکت کنند که این کار نیز بعد از این انجام خواهد شد.

*{درباره ادامه پرداخت حقوق‏‎های نجومی و انتصاب فرزندان مسئولان در مسئولیت‎های مختلف} ما که حقوق نجومی نمی گیریم و فرزندانمان هم در جایی مشغول نیستند؛ بیشتر از این نمی دانم چه بگویم! باید بر اساس ملاک ها و معیارهایی که در قانون اساسی است و راهبردهای امام (ره) و رهبری حرکت کنیم و جدای از اینکه آیا این امور تخلف است یا خیر، موجب بی اعتباری مسئولان در نزد مردم نشویم. اگر این موارد تخلف باشد در موقع بررسی پرونده ها قطعا مدنظر خواهد بود.

*{درباره اينکه تشخیص ربوی بودن سود بانکها بر عهده فقهای شورای نگهبان است} آنچه که به عنوان قانون مورد تایید اعضای شورا قرار گرفته، مورد قبول است اما اینکه در مرحله اجرا چه می شود به عهده شورا نیست.

*علاوه بر کمیسیون اصلی متشکل از رئیس مجلس، وزیر کشور و روسای برخی کمیسیون های مجلس، لايحه جامع انتخابات به کمیته مشترک شورای نگهبان، وزارت کشور و مجلس نیز ارجاع شده که جلسات ادامه دارد؛ امیدواریم پس از جمع بندی، لایحه جامع انتخابات از طرف دولت به زودی به مجلس ارائه شود که تا انتخابات بعدی به نتیجه برسد.

27212

نظر شما