شناسهٔ خبر: 21530958 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

چند خبر از شبکه‌های برون مرزی سیما

از سخنرانی مدیر هیسپان تی وی تا بررسی سخنرانی ترامپ در پرس تی وی

R1427/P1439/S4,34/CT1

علی اجاره‌دار، مدیر هیسپان تی وی در دانشگاه باخا کالیفرنیای مکزیک علت اصلی ایجاد شبکه هایی مثل هیسپان تی وی را از بین بردن سلطه رسانه‌های غربی دانست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، مدیر شبکه هیسپان در کنفرانس روابط بین الملل دانشگاه باخا کالیفرنیای مکزیک،  از نقش مهم این شبکه در انعکاس واقعیت های رسانه‌­ای دنیا گفت و اینکه هیسپان تی وی در این جنگ رسانه­‌ای بارها توسط لابی صهیونیسم از ماهواره­‌هایی مانند یوتلست حذف شده است چرا که این شبکه  واقعیت قدرت‌های انحصارطلب دنیا و لابی صهیونیستی  را به همگان نشان داده است و آنها از این امر احساس خطر کردند.

 این کنفرانس بخشی از جشن های چند روزه شصتمین سالگرد تاسیس دانشگاه باخا کالیفرنیا در مکزیک است که برگزارکنندگان آن از علی اجاره‌دار مدیر شبکه و روبرتو دلا مادرید مجری مشهور برنامه جنجالی «در جست و جوی حقیقت» هیسپان تی وی برای شرکت و ایراد سخن در روز جمعه 22 سپتامبر دعوت به عمل آورده بودند.

اجاره دار  مدیر شبکه درباره «نقش هیسپان تی وی به عنوان شبکه آلترناتیو رسانه های جمعی بزرگ در اطلاع رسانی و تحلیل سیاست بین الملل» صحبت کرد.  وی یکی از دلایل اصلی بوجود آمدن چنین شبکه‌ای را از بین بردن سلطه رسانه‌های غربی و گفتن واقعیت‌های رسانه‌ای به مردم عنوان کرد. مدیر شبکه هیسپان تی وی تاکید کرد: ایران نمی‌توانست در برابر رسانه‌هایی که به گفته خود از همه سرشناس تر هستند و روزانه اقدامات گوناگونی جهت تخریب چهره ایران انجام می‌دهند، کاری نکند. آنها به دنبال بی ارزش جلوه دادن ایران، تغییر واقعیت آن و شناساندنش به عنوان یکی از اعضای محور شرارت هستند. برای همین می بایست شبکه ای راه اندازی می شد تا بتوان به جهانیان گفت که واقعیت چیزی نیست که آمریکا با همراهی تقریباً تمامی شبکه های طبقه حاکم می گوید.

وی دوستی و نزدیکی با کشورهای آمریکای لاتین و کشورهای جنبش غیر متعهدها برای تبیین مفاهیم «ضد امپریالیستی» در ادبیات جاری جهان را یکی دیگر از اهداف ایجاد شبکه های برون مرزی رسانه ملی عنوان کرد.

همچنین مدیر هیسپان تی وی در این کنفرانس از جنگ الکترونیکی هیسپان با صهیونیست ها گفت و اینکه استراتژی ژئوپلیتیک در زمینه الکترونیک برای هیسپان تی وی بسیار مهم است.  وی در سخنرانی اش از شعار اصلی هیسپان تی وی نیز گفت : شعار ما «پلی به سوی کشورهای آمریکای لاتین» است. هدف ما این است که مردم این کشورها با ما آشنا بشوند....این شبکه نه تنها دروازه ای است منتهی به اطلاعات در باره ما و نحوه ای که ما دنیا را می بینیم یا آن طور که ما واقعیت را درک می کنیم، بلکه دروازه ای است به آنچه که واقعاً هستیم.

دلا مادرید نیز در سخنرانی اش ویژگی های منحصر به فرد هیسپان تی وی به عنوان شبکه ای متفاوت در میان شبکه های اسپانیایی زبان را برشمرد و این شبکه را جایگزین قابل اعتمادی در مقایسه با شبکه های غربی و رسانه های دنباله رو غرب توصیف کرد.

شبکه هیسپان تی وی در بهمن ماه 1390 به طور رسمی فعالیت خود را آغاز کرد و در حال حاضر به صورت 24 ساعته برای مخاطبان اسپانیایی زبان آن پخش می شود.

این شبکه تنها شبکه تلویزیونی بین المللی به زبان اسپانیایی و زیر مجموعه معاونت برون مرزی صدا و سیما است که نزدیک به 500 میلیون مخاطب اسپانیایی زبان در اروپا و آمریکای لاتین و .. را در زمره مخاطبان هدف خود دارد.

نگاهی به «حضور ترامپ در سازمان ملل» در شبکه پرس تی وی

شبکه پرس تی وی در برنامه این هفته «ما مردم» به بررسی موضوع حضور ترامپ رییس جمهوری آمریکا در سازمان ملل می پردازد. عاطفه سادات دربندی تهیه کننده برنامه «ما مردم» با اشاره به اینکه این برنامه هفتگی به بررسی مسائل روز داخلی و خارجی آمریکا اختصاص دارد، گفت: در برنامه این هفته موضوع «حضور ترامپ در سازمان ملل» را با حضور رابرت فانتینا کارشناس و تحلیلگر سیاسی مورد بحث و بررسی قرار خواهیم داد.

وی افزود: از دیگر مباحث مورد بررسی در این برنامه می توان به «حوادث ناشی از نژاد پرستی در آمریکا» با حضور ادوارد رایمز و همچنین پاسخ به این سوال که «مهاجرین باعث ربودن شغل از آمریکایی ها هستند یا بیلیونرها؟» اشاره کرد.

بررسی نظرات مخاطبان برنامه در شبکه های اجتماعی نیز از آیتم های این برنامه است.

بهمن نورایی اجرای برنامه «ما مردم» را بر عهده دارد و احمدرضا محمودیان (کارگردان هنری)، حمیدرضا جوادی و ناصر طهماسبی (نویسندگان)، شهرزاد خانی پور (دستیار تهیه)، عادل عباسی (تدوینگر)، حامد عزیزی (گرافیست)، معصومه عابدینی (هماهنگ کننده) و سوزان مدرس (گزارشگر نیویورک) سایر عوامل تهیه این برنامه هستند.

«ما مردم» یکشنبه 2 مهر ماه ساعت 13:00 به وقت تهران از شبکه پرس تی وی پخش خواهد شد. تکرار این برنامه نیز دوشنبه (ساعت 08:00 و 00:05 بامداد)، سه شنبه (ساعت 18:00) و چهارشنبه (ساعت 11:00) پخش می شود.

انتهای پیام/

نظر شما