شناسهٔ خبر: 21530871 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

63 کشته و زخمی در تیراندازی‌ های آمریکا

در شصت و سه مورد تیراندازی گزارش شده در 24 گذشته در ایالت های مختلف آمریکا دست کم 21 نفر کشته و 42 نفر زخمی شدند.

صاحب‌خبر -
به گزارش سرویس بین الملل  خبرگزاری صداوسیما؛  به نقل از مرکز ثبت آمار خشونتهای مسلحانه در آمریکا، در یکی از تیراندازی های گزارش شده در ایالت فلوریدا، زنی بیست و نه ساله پس از کشتن دو کودک هشت و یک ساله خود، خودکشی کرد. 
اداره پلیس لوئیسویل در ایالت کنتاکی در حال تحقیق درباره یک مورد تیراندازی از داخل خودرو در خیابان "لامپتون" در منطقه "اسموک تاون" است که در نتیجه آن سه نفر زخمی شدند. جزئیات این حادثه هنوز منتشر نشده است. 
پلیس سن آنتونیو در ایالت تگزاس می گوید دو نفر با شماره اضطراری پلیس از خانه ای در "استون ویلیج" تماس گرفته اند و وقتی نیروهای پلیس به محل اعزام شده با جسد هر دو نفر مواجه شده اند.
در حادثه دیگری در ایالت ایلینوی در شهر شیکاگو یک مرد و زن به شدت زخمی شدند. این دو جوان بیست و پنج و بیست و شش ساله در پیاده رویی نزدیک مجتمع مسکونی "پارک وی گاردن" بودند که مردی به آنها نزدیک شده و اقدام به تیراندازی کرده است. در یکی دیگر از تیراندازی های شیکاگو سه نفر در خیابان "ساوت گرین" در شهر انگلوود زخمی شدند. 
پلیس سیاتل در ایالت واشنگتن نیز از زخمی شدن دو نفر در شهر کلمبیاسیتی خبر داد. دو قربانی داخل خودرو بودند که فردی به سوی آنها تیراندازی کرده است آنها سعی می کنند خود را به بیمارستان برسانند که با خودروی دیگری تصادف می کنند. در یک مورد تیراندازی در شهر "هارتفورد" در ایالت کنتیکت نیز یک نفر کشته و یک نفر دیگر زخمی شد.
به گزارش مرکز ثبت خشونت های مسلحانه در آمریکا، صد و بیست و یک مورد تیراندازی در بیست و چهار ساعت پنجشنبه تا جمعه در شهرها و ایالت های آمریکا گزارش شده است که در نتیجه آنها دست کم سی و پنج نفر کشته و هفتاد و دو نفر زخمی شدند.
بر این اساس طی چهل و هشت ساعت گذشته صد و هشتاد و چهار مورد تیراندازی در شهرها و ایالت های مختلف آمریکا گزارش شده است که در نتیجه آنها پنجاه و شش نفر کشته و صد و چهارده نفر زخمی شدند.
با توجه به اینکه گزارش های تیراندازی ها در شهرها و ایالت های مختلف آمریکا معمولا چهل و هشت ساعت پس از وقوع کامل می شود، آمار تیراندازی های بیست و چهار ساعت جمعه تا شنبه (شبانه روز گذشته) نیز روز یکشنبه نهایی می شود.

همچنین به گزارش مرکز ثبت خشونت های مسلحانه در آمریکا، 45064 مورد تیراندازی از ابتدای سال 2017 تاکنون در شهرها و ایالت های مختلف آمریکا به ثبت رسیده است که این تعداد تیراندازی 11223 کشته و 22552 نفر زخمی برجای گذاشته است 527 مورد از قربانیان (کشته یا زخمی) این خشونت های تسلیحاتی کودکان زیر یازده سال و 2347 نفر نوجوان هستند. 260 مورد تیراندازی به جمع، 1798 مورد حمله به منازل، 1479 مورد استفاده از سلاح به عنوان وسیله دفاعی و 1456 مورد تیراندازی سهوی در این مدت به ثبت رسیده است.
بر این اساس طی یک هفته اخیر (25 شهریور تا اول مهر) 2125 مورد تیراندازی در شهرها و ایالت های مختلف آمریکا به ثبت رسیده است که این تعداد تیراندازی 538 کشته و 1078 نفر زخمی برجای گذاشته است 24 مورد از قربانیان (کشته یا زخمی) این خشونت های تسلیحاتی کودکان زیر یازده سال و 113 نفر نوجوان هستند. 12 مورد تیراندازی به جمع، 87 مورد حمله به منازل، 75 مورد استفاده از سلاح به عنوان وسیله دفاعی و 60 مورد تیراندازی سهوی در این مدت به ثبت رسیده است.

نظر شما