شناسهٔ خبر: 21530650 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

رانش خاک عامل ریزش تونل گردنه چری

خبرگزاری صداوسیما

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری رانش خاک را عامل ریزش تونل گردنه چری اعلام کرد

صاحب‌خبر -
رانش خاک عامل ریزش تونل گردنه چری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز چهارمحال و بختیاری، قاسم قاسمی گفت: پیمانکار طرح حفر تونل چری با دستور کار ارائه شده توسط مهندسان مشاور ناظر طرح، مشغول عملیات ایمن سازی و احداث گالری (حفاظ بتنی) برای عبور و مرور ایمن نیروی انسانی مشغول به کار در این کارگاه بود که متأسفانه حین این عملیات، رانش قسمت بالادست سازه در حال ساخت، باعث فوت سه نفر و مصدومیت چهار نفر از عوامل کارگاه شد.

وی با تسلیت و ابراز همدردی با خانواده های داغدار درگذشتگان این حادثه، افزود: ریزش توده سنگ و خاک در داخل تونل نبوده، بلکه عوامل در حال اجرای بتن ریزی حفاظ ورودی تونل بودند تا در صورت آغاز عملیات حفر تونل، از مخاطرات احتمالی جلوگیری بعمل آمده و عبور و مرور و عملیات اجرایی با ایمنی کامل صورت پذیرد که متأسفانه درحین اقدامات پیشگیرانه، توده خاک و سنگ قسمت بالادست تونل ریزش می کند.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: تونل چری با مطالعه و نظارت یکی از شرکت های مهندسین مشاور مجرب و به دست یکی از پیمانکاران توانمند استان در حال ساخت است.

قاسمی افزود: با توجه به اینکه در سال گذشته قسمتی از تونل حفاری شد اما پس از آغاز بارندگی ها و تعطیلی کارگاه، ناپایداری هایی در قسمت ورودی تونل مشاهده شد و با توجه به جنس خاک منطقه و وجود آب فراوان در بافت آبرفتی این نقطه، عملیات حفر تونل متوقف و اقدام به ایمن سازی سه مرحله ای شد که این مراحل شامل کاهش شیب، ایجاد پله در ترانشه ورودی و ساخت حفاظ بتنی بوده است.

گردنه چری یکی از سخت گذرترین محورهای ارتباطی بین استان های چهارمحال و بختیاری و خوزستان است که به محض شروع بارندگی مسدود می شود.

عملیات اجرایی احداث تونل چری و راه های دسترسی به طول سه هزار و 300 متر از مهر 1394 آغاز شده و هم اینک دارای 20 درصد پیشرفت اجرایی است.


نظر شما