شناسهٔ خبر: 21530633 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون وزیر آموزش و پرورش:

معاون وزیر آموزش و پرورش: تعداد دانش آموزان کشور در سال تحصیلی جدید پنج درصد افزایش یافت

سنندج - ایرنا - معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: در سال تحصیلی جدید تعداد دانش آموزان ثبت نامی به 13 میلیون و 500 هزار نفر رسید که این میزان نسبت به سال گذشته با رشد پنج درصدی روبرو شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، رضوان حکیم زاده روز شنبه در آیین نمادین جشن بازگشایی مدارس و نواخته شدن زنگ مهر و مقاومت در دبیرستان دخترانه شاهد سنندج افزود: از این تعداد دانش آموز در سال تحصیلی جدید، هفت میلیون و 700 هزار دانش آموز در دوره ابتدایی تحصیلی می کنند که یک میلیون و 414 هزار نفر آن، دانش آموزان پایه اولی هستند.
وی با بیان اینکه تعداد دانش آموزان ثبت نامی در سطح کشور برای سال تحصیلی جدید نسبت به سال تحصیلی گذشته پنج درصد افزایش پیدا کرده است، ابراز امیدواری کرد در زمینه افزایش پوشش تحصیلی نوآموزان پیش دبستانی هم در کشور شاهد پیشرفت باشیم.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: استان کردستان در زمینه افزایش نرخ پوشش نوآموزان پیش دبستانی دستاوردها و موفقیت های بسیار زیادی داشته و نخستین استان کشور در این زمینه بوده است.
حکیم زاده با اشاره به اینکه بر اساس آموزه های قرآن شغل معلم، شغل انبیاست، گفت: اساس تعامل خدواند و پیامبر با بندگانش بر رحمت است و معلمان نیز باید رحمت و بخشش را سرلوحه کار خود قرار دهند.
وی با بیان اینکه معلمان کارگزاران اصلی نظام تعلیم و تربیت هستند و تک تک کلمات آنان باورهای دانش آموزان را شکل می دهد از معلمان خواست در محبت به دانش آموزان عدالت را رعایت کرده و در تشویق نیز سخاوتمند باشند.
معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش همچنین با بیان اینکه اساس عالم هستی بر تعامل و مشارکت است، از معلمان خواست به جای بر انگیختن حس رقابت در دانش آموزان با مشارکت و تعامل کارها را به انجام برسانند چراکه نتایج بهتری حاصل می شود.
وی همچنین با تسلیت فرا رسیدن ماه محرم گفت: ما باید در زندگی خود به امام حسین (ع) به عنوان الگوی راستین اقتدا کنیم و با تأسی از رفتار، منش و نحوه زندگی این بزرگوار به معرفت برسیم.
حکیم زاده همچنین با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، هشت سال جنگ تحمیلی علیه ایران را یادآور مهر ورزی خالصانه شهیدان عنوان کرد و افزود: شهیدان دوران دفاع مقدس در راه رضای خدا و مهر به وطن عاشقانه دفاع کردند و به شهادت رسیدند.
به گزارش ایرنا، در ادامه این آیین از کتاب 'روله کانم' (فرزندانم) با موضوع شرح زندگانی برداران شهید نمکی رونمایی شد و پس از نواخته شدن زنگ مهر و مقاومت و امر به معروف و نهی از منکر دانش آموزان در کلاس های درس حاضر شدند و سال تحصیلی جدید به صورت رسمی آغاز شد.
در این آیین همچنین پیام وزیر آموزش و پرورش به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید توسط یکی از دانش آموزان قرائت شد.
سال تحصیلی جدید (97 - 96) در استان کردستان در سه هزار و 700 مدرسه شهری و روستایی با 12 هزار کلاس درس و حضور 285 هزار دانش آموز در سه مقاطع ابتدایی، متوسطه اول و دوم با 26 هزار پرسنل آموزشی، پرورشی و خدماتی آغاز شد.
خبرنگار: افسانه گلباغی** انتشار دهنده: عبدالله رحمانی
7348/ 3020

انتهای پیام /*

نظر شما