شناسهٔ خبر: 21530623 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

به مناسبت ماه محرم؛

بهره گیری از ظرفیت معنوی خیران برای کمک به نیازمندان

خبرگزاری شبستان: معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد امام خمینی رحمه الله استان مرکزی از بهره گیری از ظرفیت معنوی خیران و نیکوکاران برای کمک به نیازمندان خبر داد.

صاحب‌خبر -

رمضانعلی جلالی، معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد امام خمینی رحمه الله استان مرکزی ضمن تسلیت به مناسبت ایام محرم از اجرای طرح احسان حسینی در استان مرکزی خبر داد و به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک گفت: این طرح به منظور تبیین فرهنگ نیکوکاری در جامعه برگزار می شود.

 

وی با اشاره به اینکه برنامه های مختلفی به منظور فرهنگ سازی و تبیین فرهنگ کمک به نیازمندان توسط این نهاد برگزار می شود، افزود: یکی از کارکردهای فرهنگی کمیته امداد انفاق، نوع دوستی و تقویت سبک زندگی ایرانی- اسلامی است که در این راستا باید بیش از پیش فرهنگ سازی شود.

 

این مقام مسئول با بیان اینکه طرح احسان حسینی با هدف ترویج فرهنگ احسان همزمان با ایام ماه محرم الحرام در استان مرکزی برگزار می شود، خاطر نشان کرد: امید است که این طرح امسال نیز با مشارکت گسترده مردم فهیم و نوعدوست استان مرکزی روبرو شود.

 

جلالی به برپایی سفره های نذری و پخش نذورات توسط خیرین و نیکوکاران اشاره کرد و گفت: همزمان با فرا رسیدن ایام محرم عاشقان  امام حسین علیه السلام با گسترانیدن سفره های نذر و نیاز یاد شهدای کربلا را گرامی می دارند که در این راستا کمیته امداد آماده تحویل نذورات و رساندن آن به دست نیازمندان است.

 

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد امام خمینی رحمه الله استان مرکزی اضافه کرد: خیرین و نیکوکاران می‌توانند نذورات خود شامل غذای گرم، خشک و گوشت‌های قربانی يا نذورات نقدي را به دفاتر کميته امداد تحويل دهند، تا اين نهاد با توجه به داشتن بانک اطلاعاتي از نيازمندان، نذورات اهدايي را بين محرومان و مستمندان جامعه توزيع کند.

 

وی هدف از اجرای این طرح را استفاده از ظرفیت معنوی خیران برای خدمت به نیازمندان در ماه محرم و صفر دانست و خاطر نشان کرد: ساماندهی نذورات مردمی جهت توزیع بین مستمندان واقعی جامعه و تقویت و تبیین فرهنگ احسان و نیکوکاری در بین اقشار مختلف جامعه از دیگر اهداف این طرح است.

 

 

نظر شما