شناسهٔ خبر: 21530455 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح مازندران:

سازمان های قضایی طلایه داران امر به معروف هستند

ساری - رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح مازندران از سازمان های قضایی، نظامی و انتظامی به عنوان طلایه داران امر به معروف و نهی از منکر یاد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام احمدرضا پورحاخان پیش ازظهر شنبه در همایش سازمان های قضایی و نظامی مازندران، با بیان اینکه امام حسین (ع) نه تنها در شعار امر به معروف و نهی از منکر را از مردم مطالبه کرد بلکه با تمام وجود در عمل آن را نشان داد، افزود: امام حسین(ع) در منازل مختلف حرکت خود، اساس قیامش را مبارزه با منکری به نام یزید اعلام کرد.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح ستان مازندران، با بیان اینکه اگر حکومت به دست ناهلانی چون معاویه و یزید قرار گیرد و امت به راه آنها مبتلا شوند، باید فاتحه آن جامعه و اسلام را خواند، افزود: در ۵۰ سال حکومت آنها و کنار زدن راه علی (ع)، دنیا در زمان امام حسین (ع) دگرگون و معروف به منکر و منکر به معروف تبدیل شد و چنین جامعه‌ای با حرف قابل اصلاح نبوده و از این‌رو امام حسین (ع) برای احیا امر به معروف و نهی از منکر قیام کرد.

پورحاخان در خطاب به نیروهای امر به معروف و نهی از منکر گفت: شما طلایه‌داران امر به معروف و نهی از منکر هستید و همانگونه که امام حسین (ع) با تمام وجود عامل به معروف و تارک منکر بود، شما هم همانگونه هستید؛ قطعا شما تربیت‌شدگان مکتب امام راحل و ولی فقیه امام خامنه‌ای هم عامل به معروفات و تارک منکرات هستید.

وی یادآور شد: امام حسین (ع) عملا نشان دادند، اگر خود عامل به معروفی باشم که دیگری را به آن معروف دعوت کنم مطمئناً دوچندان اثر می‌گذارد و اگر تارک منکر باشم نیز تاثیر خود را خواهد گذاشت.

پورحاخان با اشاره به اینکه امروز احساس می‌کنیم که در جامعه بسیاری از امور جنبه تشکیلاتی یافته و تنها به حرف‌ها اکتفا شده و رفتارها با عمل‌ها تطابق ندارد، افزود: امام حسین (ع) اگر فرمود یزید فردی حرام‌خوار است خود از این عمل اجتناب کرده و حتی زمین کربلا که در آن اردو زدند را از مالکان آن خریداری کردند.

نظر شما