شناسهٔ خبر: 21530453 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

آمریکا مسئله ساز است نه ایران

رئيس قوه مقننه: رئيس جمهور آمريكا با پررويي مي گويد كه ايران مسئله ساز است، لازم است در اين زمينه به وي بگوييم شما در اين 40 سال اخير در هيچ شرايطي دست از مسئله سازي برنداشته ايد.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
لاريجاني امروز شنبه در مراسم صبحگاه مشترك نيروهاي حفاظت مجلس اسلامي اظهار داشت: امروز روز بسيار مهمي است زيرا امام حسين (ع) به همراه اهل بيت و اصحابشان وارد كربلا شدند و شايد حدود 23 روز از زماني كه سفير ايشان به كوفه رسيد، مي‌گذرد. زماني كه حضرت مسلم در جريان وقايعي كه در كوفه رخ داد به شهادت رسيدند، امام حسين (ع) در جريان اين وقايع قرار داشتند ولي به راه خود ادامه دادند.
رئيس مجلس با اشاره به خطبه امام حسين (ع) در اين ايام اظهار داشت: امام حسين (ع) در خطبه خود فرمودند آيا نمي بينيد به حق عمل نمي شود؟ آيا نمي بينيد به منكر توجه مي شود و سپس در آن شرايط فرمودند با ديدن اين وضعيت موت را براي خودم سعادت مي دانم و زندگي با ظالمان را جز خسارت نمي بينم. شرايط آن روز ايجاب مي كرد كه رهبر مسلمانان با استحكام راه را نشان مي داد.
وي افزود: بعد از رحلت پيامبر حوادث مختلفي رخ داد، آنقدر شرايط مبهم بود كه ابوسفيان 88 ساله در آن زمان كه دشمن اسلام بود گفته بود الان بايد براي به دست گرفتن زمام امور اقدام كنيم و بعدها امام علي (ع) براي مدت كوتاهي زمام امور را در دست گرفتند اما جنگ هاي سخت و شرايط آن زمان مانع از احقاق حق در حكومت علوي شد.
لاريجاني با بيان اينكه در چنين شرايط آشفته اي امام حسين (ع) حركت خود را آغاز كرد و در اين وضعيت موت را براي خويش سعادت مي دانستند و زندگي در شرايطي را براي مومن خسارت مي دانستند، گفت: فرزندان اين سرزمين پيام امام حسين (ع) را شنيدند و در اوضاع سخت اوايل انقلاب و دفاع مقدس به مجاهدت پرداختند در حالي كه گروهك هاي تجزيه طلب سر برآورده بودند اما نيروهاي جان بر كف مجاهد و سپاهي كه تازه تشكيل شده بود به دفاع از ملت و ميثاق مردم كه نظام اسلامي بود پرداختند.
 
استكبار و ايادي آن هرگز حاضر نبودند كه در ايران آرامش برقرار شود
 
رئيس قوه مقننه با بيان اينكه استكبار و ايادي آن هرگز حاضر نبودند كه در ايران آرامش برقرار شود، ادامه داد: رئيس جمهور آمريكا با پررويي مي گويد كه ايران مسئله ساز است، لازم است در اين زمينه به وي بگوييم شما در اين 40 سال اخير در هيچ شرايطي دست از مسئله سازي برنداشته ايد.
لاريجاني يادآور شد: دشمنان نظام اسلامي در اوايل انقلاب پشت سر بني‌صدر مخفي شدند و مشكلاتي  در داخل كشور به وجود آوردند همچنين دائما عليه رهبران جمهوري اسلامي ايران شعار مي دادند و شرايط را مشوه مي كردند، اين اقدامات همانند اقداماتي بود كه در صدر اسلام عليه حضرت علي (ع) در منابر همه را مامور كرده بودند كه سب علي (ع)  انجام دهند.
وي ادامه داد: هنوز انقلاب پيروز نشده بود كه دشمنان در داخل به وسيله ايادي سياسي خود عليه رهبران جمهوري اسلامي ايران مانند شهيد بهشتي انواع اتهامات را وارد مي كردند، آرامش دروني را از نظر سياسي بر هم ريختند و بحران ها را در مناطق ايجاد كرده و به اين اقدامات بسنده نكردند زيرا مي دانستند ملت ايران مي تواند پاسخ هرزه گري هاي آن ها را بدهد.
رئيس مجلس اظهار داشت: همه كشورهاي قدرتمند و اعوان آن ها در منطقه جمع شدند و جنگ طولاني را عليه ايران آغاز كردند. رئيس جمهور آمريكا بايد خجالت بكشد وقتي اين سخنان را مطرح مي كند زيرا اسناد و مدارك آن زمان كاملا مكشوف شده كه هدايت گري و كمك هاي آمريكا، صدام را براي حمله به ايران تشجيع كرد تا جنگ را آغاز كنند.
لاريجاني متذكر شد: اين فقط سخن ما نيست زيرا اسناد و مداركي كه مسئولين ارتش عراق امروز آن ها را روشن كردند نشان مي دهد كه فرستاده ويژه آمريكا با صدام مذاكره كرد كه جنگ را عليه ايران آغاز كند تا آمريكا به عراق كمك كند. در تمام طول جنگ تحميلي آمريكا امكانات اطلاعاتي و نظامي را به صورت مستقيم يا غيرمستقيم را در اختيار صدام  قرار دادند و در نهايت نيز هواپيماي مسافربري را سرنگون كردند كه اين اقدام توسط آمريكايي ها انجام شد.همه كشورهاي غربي بدون استثنا پشت سر صدام قرار داشتندرئيس قوه مقننه با بيان اينكه همه كشورهاي غربي بدون استثنا پشت سر صدام قرار داشتند و حتي شوروي سابق نيز انواع سلاح ها را به عراق مي داد، بيان كرد: كشورهاي ريز و درشت منطقه نيز بنابر بضاعت خود امكانات مالي يا امكانات نظامي را در اختيار صدام قرار مي دادند و ايران در اين شرايط سخت تنها بود.
وي گفت: اما در آن زمان نيروهايمان اعم از بسيج، سپاه، ارتش و نيروهاي نظامي و انتظامي به جبهه ها رفتند زيرا آن ها فرزندان امام حسين (ع) بوده و نداي ملكوتي در ذهن آن ها بود و تربيت حسيني داشتند و با شجاعت مرگ را در آغوش گرفتند تا به سعادت برسند.
لاريجاني اظهار داشت: كليد رستگاري ايران به خاطر همين جمله اي بود كه امام حسين (ع) در قلوب مومنين آن را روشن كرد كه زندگي با ظالمان جز خسارت نيست كه جوانان نيز بنا بر اين فرموده عاشقانه جبهه ها را درنورديدند و متجاوز را سركوب كردند.وي خطاب به دشمنان نظام اسلامي گفت: اين شما بوديد كه انواع دسايس را عليه ايران و ملت ابراز داشتيد، اما ملت ايران اجازه نداد كه شما به اهداف خود برسيد، در حالي كه آن زمان همه كشورها را مقابل ايران قرار داديد. اعتراف رهبران برخي كشورها در كمك به صدام در جنگ عليه ايران
رئيس مجلس ادامه داد: رئيس يكي از كشورهاي منطقه مي گفت كه ما فقط 40 ميليارد دلار به صدام كمك كرديم، يكي ديگر از رهبران منطقه مي گفت شاه قبلي اردن دو روز قبل از عمليات صدام به ما پيغام داد كه ظرف يك هفته به تهران مي رسيم و قادسيه تكرار مي شود و شما اجازه بدهيد كه هواپيما از طرف كشور شما هم به ايران حمله كند؛ اينها سندهايي از جنايات آمريكا عليه ملت ايران است.
رئيس قوه مقننه بيان كرد: ملت ايران استوار ايستاد و بيش از 250 هزار شهيد و صدها هزار جانباز را تقديم كرد، اما هدف مقدسي كه انقلاب اسلامي بود به خوبي انجام شد، مدافعان از كشور تربيت يافتگان اين مكتب هستند.
لاريجاني افزود: امروز رئيس جمهور آمريكا بايد سرافكنده باشد كه اين همه دسيسه عليه ملت ايران انجام داده ولي موفق نشده  و حالا يك تمرين ديگر را آغاز كرده است، چرا اخيرا وي به اين ميزان گستاخانه صحبت كرد؟ چرا در اين شرايط رئيس جمهور آمريكا تا اين حد حرف بيهوده و غلط را بر زبان آورد؟ من سخنان رئيس جمهور آمريكا را آنقدر پوچ مي دانم كه لازم نيست راجع به آن مطالب زيادي گفته شود.
وي ادامه داد: در صحن سازمان ملل معلوم بود كه حرف هاي رئيس جمهور آمريكا را قابل قبول نمي دانستند، اما بايد بدانيم كه چرا ترامپ اين حرف ها را مطرح كرد.
رئيس مجلس شوراي اسلامي گفت: ترامپ در يك مانور منطقه اي صدها ميليارد از امكانات امت اسلامي را چپاول كرد و حالا بايد حرف هايي بزند كه سران مرتجع منطقه را دلخوش كند. اما تصور واهي دارد، زيرا ايران همان ايراني است كه در مقابل آن صف كشي كشورها ايستادگي كرد. امروز سرمايه هاي انساني ما شجاع تر و معتقدتر به آرمان هاي انقلاب اسلامي هستند و تحت رهبري فرمانده كل قوا حضرت آيت الله خامنه اي دامت بركاته، وظيفه امروز خود را به خوبي مي دانند و استوار پاي اين آرمان ها ايستاده اند.
 
لاريجاني با بيان اينكه امروز ايران را متهم مي كنند كه به گروه هاي تروريستي كمك كرده است، گفت: خنده آورترين سخن امروز اين است، مگر نابينا هستيد و نمي بينيد كه فقط ايران است كه در مقابل داعش در عراق و سوريه ايستاده است، چطور ممكن است ايران از يك طرف به داعش و تروريست ها كمك كند و از طرف ديگر در مقابل آنها بايستد؟ مگر چنين حركتي معقول است؟ آنها خود نيز مي دانند كه اين سخنان ياوه گويي است تا افكار عمومي دنيا را تغيير دهند، اما موفق نخواهند شد، زيرا ايران با تدبير راهي را انتخاب كرده و با استقامت در آن گام بر مي دارد.
وي افزود: من ترديدي ندارم كه به پشتيباني اين بصيرتي كه در نيروهاي مجاهد ما وجود دارد، صحنه هايي از توفيق بيشتر ملت ايران در پيش روي ما خواهد بود.حمله به مجلس نشانه دشمني ريشه‌اي تروريست ها با ملت ايران استرئيس مجلس شوراي اسلامي ضمن تشكر از نيروهاي حفاظت مجلس شامل سپاه حفاظت، نيروي انتظامي، آتش نشاني كه با دقت عمل مي كنند، گفت: صحنه اي كه چندي پيش در مجلس افتاد  و تروريست ها به مجلس حمله كردند بايد براي رئيس جمهور نادان آمريكا نشانه اي باشد كه تروريست ها چه دشمني ريشه اي با ملت ايران دارند.
 لاريجاني تصريح كرد: حفاظت مجلس با صلابت در مقابل تروريست ها ايستاد و آنها را سركوب كرد و امروز حفاظت مجلس به عنوان مركز مردم سالاري در ايران مكاني است كه كاملا بايد صيانت شود و تمهيداتي در اين زمينه انديشيده شود كه شما پيگير آن هستيد و حتما موفق خواهيد بود، من ترديدي ندارم كه سنگر مجلس نفوذناپذير خواهد بود.

نظر شما