شناسهٔ خبر: 21530450 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون وزیر آموزش وپرورش اعلام کرد

رشد14 برابری باسوادی در کشور در 5 سال اخیر

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا علی باقرزاده روز شنبه در آیین زنگ «مهر و مقاومت» به مناسبت بازگشایی مدارس در دبیرستان دخترانه علوم و معارف اسلامی زاهدان، اظهار داشت: نرخ باسوادی در سیستان وبلوچستان در بین سالهای 91 تا 95، چهار و نیم درصد رشد کرده که قابل تقدیر است.
وی افزود: این میزان رشد باسوادی در سیستان وبلوچستان در حالی رخ داده که رشد باسوادی کشور در سالهای 86 تا 90، 2 دهم درصد بوده است.
وی بیان کرد: نرخ رشد باسوادی سیستان و بلوچستان در سالهای 90 تا 95 تقریبا بیش از 90 درصد نسبت به پنج سال گذشته خود رشد کرده است.
رئیس سازمان نهضت سوادآموزی گفت: نرخ باسوادی در گروه سنی 6 تا 9سال پنج و سه دهم درصد در سیستان و بلوچستان رشد کرده است.
باقر زاده اظهار داشت: این میزان رشد نرخ باسوادی در سیستان و بلوچستان ناشی از فراهم کردن زمینه تحصیل برای کودکان واجب التعلیم بوده است.
وی بیان کرد: نرخ باسوادی در بین افراد 10 تا 30 سال به طور میانگین در کشور یک درصد رشد کرده اما در سیستان و بلوچستان 3.8 دهم درصد در فاصله بین سالهای 91 تا 95 رشد کرده است.
وی افزود: سیستان و بلوچستان دستاوردهای بسیار زیادی در حوزه آموزشی در چند سال اخیر به دست آورده است.
وی ادامه داد: دولت تدبیر و امید، وزیر آموزش و پرورش و استاندار سیستان و بلوچستان توجه بسیار زیادی به ارتقای شاخص های آموزشی در این استان پهناور و با استعداد کشور دارند.
به گزارش ایرنا افزون بر 700 هزار دانش آموز سیستان و بلوچستان در 6 هزار و 800 مدرسه امروز /شنبه/ همزمان با سراسر کشور سال تحصیلی 96-97 را آغاز کردند.
سیستان و بلوچستان با وسعتی حدود 187 هزار و 502 کیلومترمربع (معادل 5/11 درصد مساحت کشور) و بیش از 2 میلیون و 775 هزار نفر جمعیت پهناورترین استان کشور محسوب می شود.
3213**6081 خبرنگار: اکبر نوری **انتشاردهنده: حیدر سرایانی

انتهای پیام /*

نظر شما