شناسهٔ خبر: 21530437 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

همزمان با سراسر کشور:

زنگ مهر و مقاومت در مدارس کردستان طنین اندار شد

سنندج- ایرنا- زنگ مهر و مقاومت روز شنبه همزمان با سراسر کشور و با حضور 285 هزا دانش آموز در سه هزار و 700 مدرسه شهری و روستایی استان کردستان طنین انداز شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیین نمادین جشن بازگشایی مدارس و نواخته شدن زنگ مهر و مقاومت با حضور معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش، نماینده ولی فقیه، سرپرست استانداری کردستان و جمعی دیگر ازمسئولان در دبیرستان دخترانه شاهد هوشمند سنندج برگزار شد.
مدیرکل آموزش و پرورش کردستان در این آیین با تبریک آغاز سال تحصیلی جدید و همچنین گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: امروز 285 هزار دانش در سه هزار و 700 مدرسه و در قالب 12 هزار کلاس درس در استان همزمان با سراسر کشور سال تحصیلی جدید را آغاز می کنند.
رشید قربانی افزود: هدف ما در آموزش و پرورش تربیت دانش آموزان در مسیر الی الله است و این نهاد فرهنگی و تربیتی با تمان توان در راستای تقویت ویژگی های انسانی دانش آموزان همچنین ارتقای توانمندی ها و استعدادهای آنان تلاش می کند.
و با اشاره به تقارن آغاز سال تحصیلی با مناسبت های مختلف از جمله هفته دفاع مقدس و امر به معروف و نهی از منکر اظهار کرد: دفاع مقدس مدرسه دیگر ماست که در آن درس ایثار و ازخودگذشتگی آموزش داده شد و همه ما وطیفه داریم که این درس در میان نسل امروز جامعه نهادینه شود.
مدیرکل آموزش و پرورش کردستان همچنین بر تقویت و نهادینه کردن فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در میان دانش آموزان تاکید کرد و خواستار تلاش مداوم بیشتر در این زمینه شد.
فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان نیز گفت: مقاومت زبان حال کل کشور ماست و عنصر موثر، ارزنده و فعالی است که از کشور ما به کشورهای دیگر سرایت کرده است.
سردار محمد حسین رجبی با بیان اینکه امروز بسیاری از کشورها از مقاومت ملت ایران در برابر توطئه های دشمنان الگوبردار کرده اند افزود: در سوریه سبقه کار به دست گروه های مقاومت مردمی است و این حرکت برگرفته از مقاومت ملت ایران است.
وی تاکید کرد: تمامی دانش آموزان ما باید علم آموزی را اولویت قرار داده و با این کار زمینه های مقاومت بیشتر، آگاهی و هوشیاری خود در برابر توطئه ها و دسیسه های همیشگی و گوناگون دشمنان را بالا ببرند.
در ادامه این آیین از کتاب 'روله کانم'(فرزندانم) با موضوع شرح زندگانی برداران شهید نمکی رونمایی شد و پس از نواخته شدن زنگ مهر و مقاومت و امر به معروف و نهی از منکر دانش آموزان در کلاس های درس حاضر شدند و سال تحصیلی جدید رسما آغاز شد.
در این آیین همچنین پیام وزیر آموزش و پرورش به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید توسط یکی از دانش آموزان قرائت شد.
سال تحصیلی جدید (97 - 96) در استان کردستان در سه هزار و 700 مدرسه شهری و روستایی با 12 هزار کلاس درس و حضور 285 هزار دانش آموز در سه مقاطع ابتدایی، متوسطه اول و دوم با 26 هزار پرسنل آموزشی، پرورشی و خدماتی آغاز شد.
خبرنگار: افسانه گلباغی**انتشاردهنده: عبدالله رحمانی
7348/ 3020

انتهای پیام /*

نظر شما