شناسهٔ خبر: 21530175 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

860 هزار دانش آموزاستان اصفهان سال تحصیلی را آغاز کردند

اصفهان - ایرنا - 860 هزار دانش آموز استان اصفهان در سه دوره تحصیلی، ابتدایی، متوسطه اول و دوم روز شنبه، سال تحصیلی جدید را آغاز کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، درهای 6 هزار واحد آموزشی به روی دانش آموزان گشوده شد و بهار تعلیم و تربیت در استان اصفهان رویش خود را بار دیگر آغاز کرد.
از مجموع 860 هزار دانش آموز در استان 440 هزار نفر در مقطع ابتدایی و مابقی در متوسطه اول و دوم به تحصیل مشغول شدند.
امسال مراسم بازگشایی مدارس در اصفهان بطور نمادین در هنرستان محل تحصیل شهید محسن حججی در نجف آباد با پیام وزیر آموزش و پرورش برگزار شد.
سید محمد بطحایی در این پیام، ماه مهر و همزمانی آن با محرم حسینی (ع) را حامل پیام جوانمردی، آزادگی، عدالت‌طلبی و حقیقت‌جویی برای نسل نوجوان و جوان ایران اسلامی دانست.
وی خاطرنشان کرد: تعلیم و تربیت کودکان و نوجوانان از دیرباز در فرهنگ غنی دینی و ملی ما واجد والاترین جایگاه بوده و در جهان معاصر هم آموزش و پرورش به‌عنوان عامل مولد سرمایه‌های ارزشمند انسانی و محور توسعه پایدار تلقی شده است و از نقشی شگرف در رشد و پیشرفت همه‌جانبه جوامع برخوردار شده است.
وزیر آموزش و پرورش در این پیام افزود: در دولت تدبیر و امید برآنیم تا در پرتو این حمایت‌های اصولی و مشارکت آحاد مردم و همکاری همه دستگاه‌ها از طریق «تحول در متن برنامه‌ها» و «تغییر در شیوه مدیریت آموزش و پرورش»، به مطالبه ملی ایجاد تحول بنیادین در دستگاه تعلیم و تربیت پاسخ دهیم.
وی از معلمان فرهیخته و مدیران دلسوز به‌عنوان عزیزترین سرمایه‌های کشور یاد کرد و از آناان خواست تا در تربیت نسلی متعهد به ارزش‌های دینی و ملی، دارای تفکر انتقادی و صبور در گفتگو، واجد روحیه انقلابی و سرزنده و بانشاط، دلسوزانه بکوشند.
مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان نیز در این مراسم، سال تحصیلی را اولین تجربه آموزش و پرورش دردولت دوازدهم برشمرد و گفت: خوشبختانه به همت فرهنگیان آموزش وپرورش استان در دولت یازدهم به توفیقات ارزشمندی رسید و درعرصه های آموزشی ، پرورشی ، پژوهشی ، مدیریتی ، اجرایی و رفاهی و خدماتی قله های رفیعی را فتح کرد.
' محمدحسن قائدیها ' حرکت باشتاب آموزش وپرورش در مسیر رشد، پیشرفت و نیل به توسعه پایدار، کیفیت بخشی درهمه عرصه ها و زمینه ها تا بالاترین سطوح ستادی و برنامه ریزی، تقویت مشارکت و توسعه جهت گیری های مردمی، باورمندی عملیاتی به اقتصاد درون زا و التزام به تکالیف اقتصاد مقاومتی را از جمله اهداف و برنامه های آموزش و پرورش در سال تحصیلی جدید برشمرد.
گ/6994 / 2093 ** خبرنگار: آرزو فلاح ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر

نظر شما