شناسهٔ خبر: 21530108 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

معاون قضایی، نظامی و انتظامی سازمان نیروهای مسلح:

کارنامه قابل قبول در امر به معروف و نهی از منکر نداریم

ساری- معاون قضایی، نظامی و انتظامی سازمان نیروهای مسلح مازنردان گفت: کارنامه قابل قبولی در شعار احیای امر به معروف و نهی از منکر نداریم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام قدرت‌الله علیزاده پیش ازظهر شنبه در همایش سازمان های قضایی و نظامی استان با اشاره به ایام محرم و الگو بودن امام حسین (ع)، با بیان اینکه امام حسین (ع) در رابطه با امر به معروف کمتر خطبه می‌خواند و بیشتر عمل می‌کرد، تاکید کرد که ما نیز به عمل بیشتر احتیاج داریم چرا که امام حسین (ع) را امام و رهبر خود می‌دانیم.

معاون قضایی، نظامی و انتظامی سازمان نیروهای مسلح، از جمله خواسته‌های این معاونت را ایجاد انسجام میان نیروهای مسلح، تشکیل شعبات ویژه در دادسراها و دادگاه‌های عمومی برای حمایت از نیروهای امر به معروف و نهی از منکر، تعامل با معاونت‌های پیشگیری در دادگستری استان با نیروهای نظامی و انتظامی، راه‌اندازی کمیسیون مبارزه با مفاسد اجتماعی استان متشکل از انتظامی، نظامی، سپاه، قضایی، بهزیستی و علوم پزشکی، ساماندهی به اجرای امر به معروف و نهی از منکر در تفرجگاه‌ها، تشکیل دفاتر قضایی در حمایت از نیروهای امر به معروف و نهی از منکر برشمرد.

وی با بیان اینکه نیروهای امر به معروف و نهی از منکر برای رضای خدا کار می‌کنند و نمی‌توان آنها را رها کرد بر تشکیل دفاتر قضایی در حمایت از آنها تأکید کرد و تهیه و انتشار مقالات در رسانه‌های رده‌های استانی نیروهای مسلح و قوه قضایه را از دیگر مطالبات برشمرد و بر ساماندهی مقالات منتشر شده تأکید کرد.

وی از دیگر مطالباترا  به بهره‌گیری از هنر رسانه‌ای و فناوری، در امر به معروف اشاره کرد و بر هماهنگی بیشتر صدا و سیما در این زمینه تأکید و به شناسایی مصادیق معروف و منکر در رده‌های استانی و نیروهای مسلح و قوه قضاییه برای ترویج معروف و جلوگیری از منکر اشاره کرد.

علیزاده با بیان اینکه عنصر اصلی قیام عاشورا، احیای امر به معروف و نهی از منکر بوده است، خاطرنشان کرد که اساس انقلاب اسلامی ایران نیز همین امر بوده و این شعار دشمن‌شکن بوده و دشمن از نظام به‌خاطر این شعار می‌ترسد.

معاون قضایی، نظامی و انتظامی سازمان نیروهای مسلح، با ابراز تاسف از عدم کارنامه قابل قبول در این زمینه، گفت: اگر کارنامه قبولی بود؛ شما، مومنان و رهبری نگران وضعیت جامعه نبودند.

وی بر اصلاح کارها تأکید و با بیان اینکه امام حسین برای عملی کردن این امر حرکت کرد، افزود: هر کسی می‌خواهد خون و قلبش را در راه خدا بدهد، میدان آماده است و ما عملاً باید این قضیه را محقق کنیم تا شیعه امام حسین (ع) شویم.

علیزاده با توجه به سخنان امام راحل مبنی بر اینکه به پا داشتن عزاداری امام حسین فقط گریه کردن نیست، هر چند گریه کردن ثواب دارد، بر اهمیت توجه به جنبه سیاسی و اجتماعی حرکت امام حسین (ع) تأکید کرد.

نظر شما