شناسهٔ خبر: 21530078 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

نماینده مردم تبریز:

متأسفیم که دولت نگاه سیاسی به صنعت تراکتورسازی دارد/ می‌خواهند روی جنازه تراکتور‌سازی جشن بگیرند

نماینده مردم تبریز در مجلس با ابراز تأسف از نگاه سیاسی دولت به صنعت تراکتورسازی، گفت: دولت هیچ مسؤولیتی در قبال تراکتورسازی ندارد و متأسفانه تلاش عدیده‌ای برای زمین خوردن این صنعت دارد تا بتواند روی جنازه آن جشن بگیرد.

صاحب‌خبر -

احمد علیرضابیگی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز به وضعیت بحرانی واردات تراکتور چینی و هندی با تعرفه بسیار کم به کشور اشاره کرد و اظهار داشت: سال گذشته جلسه‌ای با حضور وزیر کشور در راستای اقتصاد مقاومتی در استان برگزار شد که به وضعیت واردات بی‌رویه تراکتور از چین و هند اشاره کردم و حتی در آن جلسه وزیر کشور قول رسیدگی به این موضوع را داد.

تعرفه واردات 5 درصد تراکتور در مقابل تعرفه 55 درصد خودرو

وی با بیان اینکه متاسفانه وزیر کشور اقدامی در خصوص رسیدگی به واردات تراکتور از چین و هند با تعرفه پنج درصد انجام نداد و خودم وارد عمل شده و در دو نطق جلسات رای اعتماد به وزاری پیشنهادی در مجلس به این موضوع پرداختم، افزود: پایین آوردن  تعرفه‌ واردات تراکتور به پنج درصد در قیاس با واردات خودرو با تعرفه 55 درصد به نفع دولت بوده و در مقابل باعث تضعیف صنعت پایه استان آذربایجان‌شرقی شده است.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تعیین تعرفه برای واردات به عهده وزارت صنعت، معدن و تجارت است،گفت: در جلسات رای اعتماد وزرای پیشنهادی به وزیر صنعت و معدن و تجارت تذکراتی در این خصوص دادم که پایین بودن تعرفه واردات تراکتور لطمه بزرگی به صنعت آذربایجان زده که او نیز قول رسیدگی به این موضوع را داد.

وی خاطرنشان کرد: مدام پیگیر وضعیت بحرانی صنعت تراکتور از وزیر کشور بودم زیرا وقتی استان آذربایجان‌شرقی به عنوان پایلوت اقتصاد مقاومتی در کشور انتخاب می‌شود چرا باید چنین چالش‌های داشته باشد. 

ادعای غیرواقعی مرتبط بودن تعیین تعرفه تراکتور به مسائل کشاورزی

علیرضابیگی افزود: وزیر کشور عدم رسیدگی به وضعیت تعرفه پایین واردات تراکتور و تجهیزات آن را به دلیل مرتبط بودن با کشاورزی دانسته که نمی‌توان تعرفه را افزایش داد البته این یک ادعای غیرواقعی است.

دولت هیچ‌گونه مسؤولیتی در قبال تراکتورسازی برای خود احساس نمی‌کند

وی با تاکید بر اینکه دلیل عدم افزایش تعرفه برای واردات تراکتور دخیل و مسؤول بودن دولت در امر خودروسازی است، تصریح کرد: متاسفانه تصور دولت نسبت به تراکتورسازی به این‌گونه است که هیچ‌گونه احساس مسؤولیتی در قبال تراکتورسازی نداشته و حتی تمایل به از بین رفتن این صنعت نیز دارد.

در منطقه آزاد ارس تعرفه 5 درصد نیز پرداخت نمی‌شود

نماینده مجلس شورای اسلامی اذعان داشت: دولت با رساندن تعرفه واردات تراکتور به پنج درصد فقط می‌خواهد این صنعت را از بین ببرد و جالب این است که در منطقه آزاد ارس تعرفه پنج درصد نیز برای واردات تراکتور از هند و چین پرداخت نمی‌شود و تراکتورهایی با قیمت کم  و با کیفیت پایین وارد عرصه کشاورزی شده و در مقابل صنعت پایه استان می‌خوابد.

نعمت‌زاده کوچک‌ترین حمایت از صنعت استان آذربایجان‌شرقی نکرد 

علیرضابیگی اضافه کرد: اگر نعمت‌زاده در آن زمان به این موضوع ساده رسیدگی می‌کرد، صنعت استان رونق چشمگیری گرفته بود در حالی که ایشان حتی موضوع ماشین‌سازی را که کوچک‌ترین کار بود را از آقای پوری‌حسینی رئیس سازمان خصوصی‌سازی کشور مطالبه نکردند و باعث مشکلات زیادی برای ماشین‌سازی شد.

نگاه سیاسی دولت به موضوع تراکتورسازی 

وی با ابراز تاسف از اینکه دولت نگاه سیاسی به موضوع تراکتور دارد، ادامه داد: دولت هیچ مسؤولیتی در قبال تراکتورسازی حس نکرده و متاسفانه تلاش عدیده‌ای برای زمین خوردن این صنعت دارد تا بتواند روی جنازه آن جشن بگیرد.

انتهای پیام/ح

نظر شما