شناسهٔ خبر: 21529987 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

با حضور۳۷۵ هزار دانش آموز؛

سال تحصیلی جدید در مدارس استان گیلان آغاز شد

رشت- سال تحصیلی جدید با نواخته شدن زنگ «ایثار و مقاومت» در مدارس شهرهای مختلف گیلان با حضور ۳۷۵ هزار دانش آموز در استان آغاز شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، صبح امروز (شنبه) اول مهر ماه با حضور محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهوری در دبیرستان فرزانگان ناحیه ۲ رشت و نواخته شدن زنگ ایثار و مقاومت سال تحصیلی جدید در مدارس استان همزمان با سراسر کشور آغاز شد.

در این مراسم مهدی حاجتی مدیرکل آموزش و پرورش گیلان، محمداحمدی پور معاون سیاسی و امنیتی استانداری، کوچکی نژاد نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی و برخی از فرماندهان نظامی و انتظامی حضور داشتند.

حضور ۳۱ هزار دانش آموز کلاس اولی

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان در این مراسم ضمن تبریک فرارسیدن سال تحصیلی جدید و گرامیداشت تقارن آن با هفته دفاع مقدس و ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان امام حسین(ع)، اظهار کرد: امسال شاهد حضور ۳۷۵ هزار دانش آموز و دختر و پسر در مدارس گیلان هستیم.

مهدی حاجتی با بیان اینکه این دانش آموزان در پنج هزار مدرسه مشغول به تحصیل می شوند، افزود: ۱۴ هزار و ۱۵۰ کلاس درس نیز برای سال تحصیلی جدید آماده شده است.

وی همچنین در ادامه به حضور ۳۱ هزار دانش آموز کلاس اولی نیز در مدارس استان گیلان اشاره کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با اشاره به تقارن سال تحصیلی جدید با هفته دفاع مقدس و عاشورای حسینی (ع)، خاطرنشان کرد: باید از این تقارن برای انتقال فرهنگ شهادت و تبیین فلسفه عاشورا برای دانش آموزان نهایت استفاده برده شود.

وی به برخی برنامه های در نظر گرفته شده برای سال تحصیلی در مدارس استان گیلان نیز اشاره کرد و یادآورشد: تربیت دانش آموزان مسئولیت‌پذیری، مبتکر بودن، پرسشگر، نقاد و مدافع ارزش‌های اسلامی و دینی از مهم ترین اولویت های ما در مراکز آموزشی است.

ورود بیش از ۸ هزار دانش آموز رودسر در سال تحصیلی جدید به مدارس

در شهرستان لنگرود نیز با حضور مسئولان زنگ آغاز سال تحصیلی جدید در مدرسه دبیرستان دخترانه «کفایت تقی زاده» نواخته شد.

رئیس آموزش و پرورش رودسر با گرامیداشت یادوخاطره شهدای دفاع مقدس و ماه محرم وآغاز بازگشایی سال تحصیلی جدید  گفت : ۱۱شهید فرهنگی، ۴۷دانش آموز دردفاع مقدس به درجه رفیع شهادت رسیدند.

قربان احمدی با اشاره به اینکه شهرستان رودسر در زمینه علمی دارای جایگاه خوبی در استان گیلان است، افزود: رودسر در جشنواره خوارزمی دارای جایگاه نخست است.

وی با بیان اینکه در کنکور سراسری امسال ۱۰ دانش آموز رودسری در رشته پزشکی دانشگاه های کشور پذیرفته شده اند، گفت: این نشان از سطح علمی بالای دانش اموزان رودسری است.

رئیس آموزش و پرورش رودسر با اشاره به وجود ۳۹ مدرسه در این شهرستان، خاطرنشان کرد: ۳۳۹ کلاس درس برای تحصیل هشت هزار و ۶۰۰ دانش آموز رودسری فراهم شده است.

تعریف هدف از سوی دانش آموزان برای رسیدن به موفقیت

در ادامه این مراسم فرماندار  رودسر  اظهار کرد: دانش آموزان باید تلاش کنید هم برای آینده خود در جامعه وهم کشور مثمرثمر ومفید باشند.

امیر جانبازی با تأکید بر تعریف هدف و جایگاه مورد نظر برای خود توسط هر دانش آموز، افزود :برای رسیدن به موفقیت و درجات بالای علمی در سطح جامعه باید نقشه راه و هدف توسط هر دانش آموز برای خود تعریف شود.

ورود بیش از ۱۵ هزار دانش آموز صومعه سرایی به مدارس

مدرسه پسرانه شاهد امام خمینی (ره) صومعه سرا نیز امروز میزبان مسئولان این شهرستان برای نواختن زنگ ایثار و مقاومت بود.

رئیس آموزش و پرورش صومعه سرا نیز در این مراسم ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی و هفته دفاع مقدس و تسلیت ایام شهادت امام حسین(ع)، اظهار کرد: در قالب پروژه مهر، در سال تحصیلی جدید با یک هزار و ۱۳۶ پرسنل در امر تعلیم و تربیت فعالیت می کنند.

مهرداد فیض بخش با بیان اینکه در سال تحصیلی جدید ۱۵ هزار و ۸۰۴ دانش‌آموز در ۶۱۸ کلاس مشغول به تحصیل  می شوند، افزود: صومعه‌سرا دارای ۱۵۴ در حوزه شهری و روستایی مدرسه است.

وی با اشاره به برخی برنامه های سال تحصیلی جدید و تعیین اولویت بندی ها، خاطرنشان کرد: یکی از مهم ترین اهداف ما در مراکز آموزشی شهرستان تلاش در راستای تربیت و فرهنگ ایرانی و اسلامی نسل جدید است.

رئیس آموزش و پرورش صومعه سرا همچنین به تقارن آغاز سال تحصیلی  با هفته دفاع مقدس نیز اشاره و تصریح کرد: یکی دیگر از مهم ترین وظایف ما در حوزه آموزش و پرورش انتقال فرهنگ شهادت، ایثار و از خودگذشتگی به نسل چهارم بعداز انقلاب است.

کمبود مهارت عمده ترین دلیل بیکاری در جامعه

فرماندار آستارا در مراسم آیین آغاز سال تحصیلی جدید ۹۶-۹۷ در هنرستان پسرانه دولتی خاتم الانبیاء شهرستان مرزی آستارا با تاکید براینکه مسیر اعتلای جامعه اسلامی با توسعه آموزشی، پرورشی و فرهنگی رو به پیشرفت می رود، اظهار کرد: مهارت آموزی در کنار علم آموزی ازنیازهای جامعه ایران اسلامی است تابه تکنولوژی های روز دنیا هرچه زودتر دسترسی پیدا کنیم.

یونس رنجکش باتاکید بر اینکه دانش آموزان ودانش آموختگان ما مهارت لازم برای ورود به بازارکار را ندارند، افزود:اولیا درکنار معلمان باید دانش آموزان را به تعلیم و تربیت درست و مهارت آموزی متناسب با نیازهای جامعه سوق دهند.

وی تصریح کرد: کسب مهارت مهمترین عامل ایجاد اشتغال در جامعه است.

فرماندار آستارا مشکلات اقتصادی کشور را یادآور شدو گفت: جامعه هدف ما باید در زمینه کسب مهارت آموزی پویاتر شده و به مهارت اندوزی درکنار تعلیم و تربیت آموزشی و فرهنگی توجه ویژه داشته باشند.

رنجکش در ادامه هفته دفاع مقدس، ماه محرم و آغاز سال تحصیلی جدید را فرصتی برای معرفت افزایی دانش آموزان عنوان کرد وافزود: در دوران دفاع مقدس با وحدت و همدلی توانستیم در برابر دشمنان  ملت ایران اسلامی ایستادگی کنیم و امروز نیز با تکیه بر همگرایی ملی، ایران را به سوی توسعه و پیشرفت پیش خواهیم برد.

پرسش محیط زیستی از دانش آموزان شفتی

فرماندار شفت نیز در آیین نواختن زنگ مهر و مقاومت و آغاز سال جدید تحصیلی در دبیرستان فجر این شهرستان با اشاره به همزمانی ایام سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و آغاز هفته دفاع مقدس افزود : هشت سال دفاع مقدس یادآور رشادت ها و دلاورمردی های ملت انقلابی ایران است.

محمدرضا محسنی نیروی انسانی را مهم ترین سرمایه هر جامعه عنوان کرد و افزود: مدارس و دانشگاه ها اصلی ترین مراکز پرورش ایده و نیروی سازی برای جامعه محسوب می شوند.

وی  در ادامه با اشاره به نقش دانش آموزان در حفظ محیط زیست و مدیریت پسماند و اعلام سوال در زمینه پسماند برای دانش آموزان، خاطرنشان کرد: به ۲۲ نفر از دانش آمورانی که بتوانند حداکثر در ۱۰ سطر با پاسخ مناسب به این پرسش، بهترین راهکارها را پیشنهاد دهند جوایزه ارزندهی داده می شود.

حضور بیش از ۷هزار دانش اموز شفتی در مدارس

رئیس آموزش و پرورش شفت نیز در این مراسم افزود : بیش از هفت هزار دانش اموز شفتی در سال تحصیلی جدید در مدارس شهرستان شفت تحصیل می کنند.

سالار نجفی با بیان اینکه از این تعداد حدود دو هزار نفر در مقطع متوسطه دوم به فراگیری علم و دانش می پردازند، گفت: خوشبختانه تمام برنامه ریزی ها برای داشتن یک سال تحصیلی خوب در سطح شهرستان انجام شده است.

نظر شما