شناسهٔ خبر: 21529953 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

بيمارستان ايت الله بروجردي لرستان پس از ده سال در پيشرفت فيزيکي 99 درصدي معطل مانده است

400 هزار بروجردي در انتظار پيشرفت يک درصدي بيمارستان!

روزنامه جوان

حکايت نيمه تمام ماندن پروژه هاي مهم و حياتي در استان هاي مختلف و اثرات اجتماعي و اقتصادي تعلل در تکميل اين طرح ها در يک دهه اخير به يکي از معضلات تکراري استانها تبديل شده است . با اين وجود گاهي برخي پروژه ها به رغم تمام ضرورتشان و البته تاکيدات مقامات استاني و کشوري به دليل وجود برخي موانعيپيش و پا افتاده در يک قدمي بهره برداري مي مانند. احداث بيمارستان ايت الله بروجري شهرستان بروجرد از جمله پروژه هايي است که با وجود تعلل ده ساله در ساخت آن، و به رغم نياز بسيار مردم استان به اين مرکز درماني ، چند ماهي است با پيشرفت فيزيکي 99 درصد در انتظار تکميل و بهره برداري مانده است.

صاحب‌خبر -

نويسنده: مريم احمدي

بيش از ده سال ازکلنگ زني بيمارستان ايت الله بروجري مي گذرد. بيمارستان فوق تخصصي که به دليل نياز مبرم استان به مرکز درماني قرار بود در اسرع وقت شاخته و تجهيز شده و به کمک بيمارستان هاي فرسوده چمران و امام خميني (ره) بيايد

پس از گذشت ده سال و فراز و نشيب بسيار مسئولان شهرستان در حالي از تکميل بیمارستان آیت الله بروجردی(ره) خبر مي دهند که بنا به گفته شهروندان و البته تاييد مسئولان استان اين مرکز درماني بنا به دلايلي در ایستگاه افتتاح معلق مانده است !

دلايلي که پیمان آسترکی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی لرستان ان را مطالبه پیمانکار پروژه بیمارستان آیت‌الله بروجردی از راه ‌و شهرسازی و البته نبود تجهيزات کافي اعلام مي کند .

آسترکي در اين خصوص مي گويد: به دلیل مطالباتی که پیمانکار از اداره کل راه و شهرسازی دارد هنوز اين بيمارستان تحویل داده نشده است و به محض تحویل بیمار در آن پذیرش و بستری خواهد شد .

اين در حالي است که برخي ديگر از مسئولان نبود تجهيزات کافي و استاندارد در اين مرکز درماني را نيز از جمله دلايل تعلل بهره برداري از اين بيمارستان مي دانند. سبزیان رئیس شبکه بهداشت و درمان بروجرد در این باره مي گويد: پیشرفت فیزیکی بیمارستان آیت ا...العظمی بروجردی(ره) 100درصد است ولی مهمترین مسئله بیمارستان سی تی اسکن آن است. بیمارستان از تجهیزات اولیه برای افتتاح برخوردار است اما به دلیل اینکه دارای بخش های جراحی است باید امکانات پیشرفته تری در این بیمارستان نصب شود. همچنین این بیمارستان فاقد ام آر آی است و باید برای این بیمارستان ام آر آی نصب و راه اندازی شود .

تلاشي عجولانه براي جبران ده سال تاخير !

در حالي مشکل تعلل در افتتاح اين بيمارستان عدم تکميل تجهيزات و بي کيفيتي تجهيزات خريداري شده عنوان شده که اواخر دولت يازدهم مسئولان اين استان با تلاش عجولانه براي جبران10سال تعلل و درنگ در احداث اين مرکز درماني فوق تخصصي ورساندن پروژه به روزمه دولت يازدهم سعي کردند عجولانه تکمیل فيزيکي ساختمان و خريد تجهيزات را در دستور کار قرار دادند. تجهيزاتي که حاتلا در استانه بهره برداري از اين بيمارستان گزاراشتي از بي کيفيتي شان اعلام شده است. بروجردي نماینده مردم در مجلس با انتقادی از تجهیزات درجه‌دو استفاده‌شده در این مرکز درمانی مي گويد: درست است که در سال اقتصاد مقاومتی و تولید و اشتغال باید از تولیدات داخلی استفاده کرد اما این امر به معنای استفاده از تجهیزات درجه‌دو همچون تخت‌های بیمارستانی نامرغوب نیست بلکه می‌توان همان تجهیزات ایرانی را با درجه کیفیت بالاتری از شرکت‌های معتبر تهیه کرد تا عمر بیشتری بتوان از آن‌ها استفاده کرد .

نمای نامناسب بیمارستان، زمان‌بندی نامشخص بهره‌برداری از این مرکز و تأکید بر لزوم بهره‌برداری هر چه سريعتر از آن از جمله موارد انتقادي ديگر اين نماينده است .

بهره برداري تيکه اي و تعلل در تکميل !

فرسودگي دو بيمارستان بزرگ شهرستان بروجرد و عدم پاسخگويي اين مراکز درماني به نياز شهروندان و مراجعان از شهرهاي دورو نزديک استان سبب شد بهره برداري فاز به فاز اين بيمارستان به عنوان راهکاري عملي مطرح شود. از اين روبرخي بخش هاي بيمارستان نصفه و نيمه ايت الله بروجردي با حداقل تجهيزات و امکانات پذيراي بيماران شد. موضوعي که حالا پس از گذشت چندين سال از زمان ساخت اين بيمارستان به عنوان يکي از نقاط ضعف عملکرد مسئولان استان و عامل تعلل بيشتر در تکميل اثربخش اين پروژه عنوان شده است. همان زمان برخي نمايندگان شهرستان با تاکيد بر اينکه تجربه افتتاح پروژه هاي نيمه تمام با بهانه ضرورت بهره برداري غالبا نتيجه موثري نداشته از مسئولان استان و حتي مقامات کشوري خواستند به جاي افتتاح فاز به فاز براي تکميل و تجهيز اين بيمارستان به نحو شايسته و مطلوب، عزمشان را جزم کنند . با اين حال اين مخالفت ها به نتيجه نرسيد تا به امروز که بار ديگر علاءالدین بروجردی نماینده مردم بروجرد در مجلس از معاون وزیر راه و شهرسازی خواست آفت افتتاح فاز به فاز را از سر این بیمارستان بردارد و آن را به‌صورت کامل به بهره‌برداری برساند. چرا که ظاهرا بحث اموزشي کردن بيمارستان به عنوان يک فاز جديد مطرح شده است .

ضمن اينکه به دليل افتتاح شتابزده برخي بخش هاي اين بيمارستان بدون تجهيزات و امکانات کافي، براي نشان دادن خوش قولي مسئولان! مراجعان با مشکلات بسياري روبرو شده اند که بستري شدن برخي بيماران در راهروهاي اين بيمارستان نيمه تمام به دليل نبود تخت بيمارستاني و فضاي کافي از جمله اين موارد است


نظر شما