شناسهٔ خبر: 21529878 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

دیدار فرماندهان نظامی و انتظامی زنجان با نماینده ولی وفقیه در استان

فرماندهان نظامی و انتظامی زنجان با نماینده ولی وفقیه در استان دیدار کردند.

صاحب‌خبر -
دیدار فرماندهان نظامی و انتظامی استان زنجان با نماینده ولی وفقیه در استانبه گزارش دفاع پرس از زنجان، به مناسبت هفته دفاع مقدس، فرماندهان نظامی و انتظامی استان زنجان با آیت‌الله «علی خاتمی» نماینده ولی فقیه در استان دیدار کردند.
 
نماینده ولی فقیه در استان زنجان در این دیدار با بیان اینکه هنگامی که امام حسین (ع) از مدینه خارج شد فرمایشاتی را در مسیر و در مکه بیان کردند، افزود: خوشبختانه همه سخنان این امام همام که کلید دست‌یابی به نهضت ماندگار سید الشهدا (ع) است، در تاریخ ثبت شده است.

وی گفت: وقتی امام از مدینه خارج می‌شود با دست‌خط خودشان وصیت‌نامه را به محمد حنفیه می‌نویسند و علت قیام خود را بیان می کنند.

امام جمعه زنجان گفت: ساماندهی امور جد پیامبر گرامی اسلامی، احیای سنت و سیره پیامبر و امیر المومنین (ع) و احیای امر به معروف و نهی از منکر در این نامه به عنوان علت قیام امام حسین (ع) بیان می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان خاطرنشان کرد: اگر امام حسین (ع) در مدینه می‌نشست و زندگی عادی خود را ادامه می داد و یزید هم کاری به این امام نداشت، بازهم امام حسین (ع) به این دلیل که حکومت یزید شایسته نبود، حتما مقابله می‌کرد.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به اینکه امام حسین (ع) هنگام خروج از مدینه فرمودند هرکس حاضر است خون دلش را بذل کند، با من بیاید، افزود: هر کس خود را برای لقای پروردگار آماده کرده، با ما همراه شود.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی پیام عاشورا را گرفته و به پیروزی رسید، ادامه داد: امام خمینی (ره) فرمودند جنگ ما پرتوی از نور عاشورا است.

آیت‌الله خاتمی خاطرنشان کرد: : اگر دشمن راه و زندگی سعادتمندانه و شرافتمندانه را به روی شما بست، مرگ شرافتمندانه می‌تواند راهگشا باشد.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به اینکه نزدیک به یک هزار شهید مدافع حرم در کشور داریم، گفت: تعدادی از این شهدا از فرماندهان دوران دفاع مقدس و نامی بودند.

امام جمعه زنجان خاطرنشان کرد: کسی که بتواند از سیم خاردار نفس عبور کند، می تواند از سیم خاردار دشمن نیز عبور کند. همچنین نیروهای نظامی در دوران دفاع مقدس در پیشگام بودند و اجازه ندادند وجبی از خاک کشور به دست دشمن بیفتد.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری بزرگترین نقش را برای انسجام سپاه و ارتش داشت، افزود: شهید صیاد شیرازی نیز در این زمینه بسیار تاثیرگذار بود.

امام جمعه زنجان در پایان متذکر شد: انسجام نیروهای انتظامی، ارتش و سپاه در استان زنجان مطلوب است.

انتهای پیام/

نظر شما