شناسهٔ خبر: 21529588 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

کدخدایی در پاسخ به خبرگزاری دانشجو:

هنگام بررسی قانون اجرای برجام، عضو شورای نگهبان نبودم/ منویات رهبری درخصوص توافق هسته‌ای برای همه لازم‌الاجرا است

سخنگوی شورای نگهبان در خصوص سخنان مقام معظم رهبری در مورد اجرای برجام گفت: سیاست‌های معظم له در راهبردهای کلان کشور باید برای همه مسئولان نقشه راه باشد.

صاحب‌خبر -
عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان در نشست خبری هفتگی خود با خبرنگاران و اصحاب رسانه در پاسخ به سوال خبرگزاری دانشجو در خصوص اینکه تصویب قانون اقدام متناسب و متقابل دولت ایران در اجرای برجام به تصویب مجلس و تایید شورای نگهبان رسید، اما روز پنجشنبه شاهد آن بودیم که مقام معظم رهبری عنوان کردند چرا هر غلطی آمریکایی‌ها می‌کنند نقض برجام نیست، اما هر کاری ایران انجام می‌دهد نقض برجام محسوب می‌شود آیا این قانون به لحاظ حقوقی ایراداتی داشته است؟ گفت: این قانون اگر ایرادات حقوقی و شرعی داشت از لحاظ موازین شرعی و قانون اساسی حتما شورای نگهبان در آن زمان اعلام نظر می‌کرد.

وی با اشاره به اینکه در آن زمان عضو شورای نگهبان نبوده است، گفت:اما ذکر این نکته ضروری است که سیاست‌ها و راهبردهای کلان را مقام معظم رهبری تعیین می‌کنند و بحث هایی که معظم له بیان می‌کنند برای همگان لازم الاتباع است و همه مسئولان باید به عنوان راهبرد و نقشه راه به آن عمل کنند.

وی همچنین در خصوص طرح اقدام متقابل در برابر اقدامات ماجراجویانه آمریکا در منطقه نیز گفت: نسبت به این مصوبه اعضای شورای نگهبان مشغول بررسی بودند، اما این بررسی فراتر از زمان قانونی شد لذا ما نتوانستیم در فرصت قانونی اعمال نظر کنیم.

کدخدایی تصریح کرد: از آنجا که شورا نتوانست در مدت زمان تعیین شده اعلام نظر کند آن قانون براساس قانون اساسی لازم الاجراست.

نظر شما