شناسهٔ خبر: 21529543 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

روسیه: دلیل پیشروی کند ارتش سوریه در دیرالزور زد و خورد با کردها است

71516

روسیه دلیل عقب نشینی نیروهای دولتی سوریه و نیروهای روسی از مقرهای خود را "زد و خورد" با نیروهای کرد اعلام کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، پایگاه حمیمیم روسیه در سوریه اعلام کرد که دلایل کاهش پیشروی نیروهای دولتی سوریه علیه داعش در دیرالزور به زد و خوردها با نیروهای سوریه دموکراتیک برمی‌گردد.

این مرکز اعلام کرد که این زد و خوردها ناشی از کاهش هماهنگی و همکاری با نیروهای نظام سوریه است و همین مسئله به داعش زمان بیشتری داد تا کنترل مناطق را مجددا در دست بگیرد.

مسکو اعلام کرد: ما سیاست خصمانه‌ای در قبال کردها نداریم و از مسئله آن‌ها در دفاع از خودشان حمایت می‌کنیم اما هرگز از طرح آن‌ها برای استقلال و ایجاد کشور مستقل در شمال سوریه حمایت نخواهیم کرد.

ایگور کوناشنکوف، سخنگوی وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که به نماینده فرماندهی نیروهای آمریکایی در قطر با لحنی تند ابلاغ شده که باید از بمباران مقرهای نیروهای نظام دست بردارند.

مرکز حمیمیم اعلام کرد که اخیرا مقرهای نیروهای نظام سوریه در نزدیکی رود فرات بمباران شد.

از سوی دیگر وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که اوضاع در مناطق کاهش تنش همچنان باثبات است هرچند که یکی از یگان‌های پلیس نظامی روسیه در یکی از مناطق در معرض حملات قرار گرفت.

کمیته مشترک روسیه و ترکیه که وظیفه نظارت بر آتش‌بس در مناطق کاهش تنش را برعهده دارد از هفت مورد نقض آتش‌بس خبر داد.

این نقض‌ها در حومه لاذقیه، دمشق و درعا و حلب و ادلب صورت گرفته است.

وزارت دفاع روسیه روز پنجشنبه اعلام کرده بود که نیروهای نظام کنترل ۸۵ درصد شهر دیرالزور را در دست دارند و این شهر ظرف یک هفته آزاد خواهد شد.

انتهای پیام

نظر شما