شناسهٔ خبر: 21529370 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل

ظریف برنامه دیدارهای خود در نیویورک را تشریح کرد

وزیر خارجه کشورمان با اشاره به دیدارهای خود در نیویورک طی هفته جاری گفت: در این هفته با دبیر کل سازمان ملل، رئیس مجمع عمومی و تعداد زیادی از وزرای خارجه کشور‌ها دیگر دیدار خواهم کرد.

صاحب‌خبر -
به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه که جهت شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک به سر می‌برد، در خصوص برنامه‌های کاری خود در حاشیه مجمع عمومی با بیان اینکه حسن روحانی رئیس جمهور بیش از ۱۰ ملاقات با روسای جمهور و نخست وزیران مختلف داشتند، گفت: من نیز تاکنون نزدیک ۳۰ ملاقات داشتم که وزرای خارجه سوریه، افغانستان، شیلی، بزریل و ژاپن را شامل می‌شد.

وی افزود: فرصت خوبی بود که درباره روابط دوجانبه، منطقه‌ای و شرایط در میانمار و وضعیت بد مسلمانان روهینگیا مذاکره کنیم. همینطور با رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ دیدار کردم و درباره وضعیت انسانی در میانمار، یمن و سوریه صحبت کردیم.

وزیر خارجه کشورمان ادامه داد: همینطور درباره برجام، ضرورت رعایت و غیر قابل مذاکره بودن آن گفت‌وگو شد و همه طرف‌ها این موضوع را مورد تاکید قرار دادند.

ظریف با اشاره به دیدارهای خود طی هفته جاری نیز گفت: در هفته جاری با دبیر کل سازمان ملل، رئیس مجمع عمومی و تعداد زیادی از وزرای خارجه و نیز تعدادی از موسسات مطالعاتی، مجامع فکری و نخبگان سیاسی آمریکا گفت‌وگو خواهم داشت. بخصوص اینکه سیاست‌های کنونی دولت آمریکا مورد حمایت جامعه نخبگان آمریکایی هم نیست و ضرورت دارد که هم درباره شرایط سیاسی جمهوری اسلامی و هم درباره سیاست‌های آمریکا روشنگری شود.

نظر شما