شناسهٔ خبر: 21527315 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

لبیک مهدوی شیرخوارگان حسینی در استانبول+تصاویر

همایش شیرخوارگان حسینی به همت مؤسسه خیریه زهرا آنا در سالن یحیی کمال زینبیه استانبول با حضور جمع کثیری از بانوان و شیعیان، دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت(ع) همراه با شیرخوارگان حسینی برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس، روز جهانی علی اصغر توسط مؤسسه خیریه زهرا آنا در سالن یحیی کمال زینبیه استانبول با حضور جمع کثیری از بانوان و شیعیان، دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت(ع)، شیخ صلاح‌الدین اوزگوندوز امام جمعه و جماعات مسجد زینبیه استانبول و از روحانیون برجسته و پیشکسوت شیعی ترکیه، تمل کارادنیز شهردار منطقه کوچک چکمجه ، علمای جابر، سیدطالع باکویی مداح مشهور از کشور آذربایجان، جمعی از خانواده‌های کارکنان نماینگی جمهوری اسلامی ایران و نماینده وابستگی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در استانبول برگزار شد.

 

 

در این مراسم که آکنده از شور حسینی بود، مادران عزادار در عزای حضرت علی اصغر(ع)، طفل شیرخوار اباعبدالله الحسین(ع)، با فرزندان خردسال خود شرکت کردند.

این مراسم با قرائت قرآن کریم، سرود ملی ترکیه و سخنرانی مفتونه آتام مدیر مؤسسه زهرا آنا آغاز شد، وی ضمن خیر مقدم به عزاداران حسینی، حضور همسر سرکنسول و هیأت همراه را در این مراسم درباره فعالیت‌های مذهبی و خیریه‌ای موسسه و مراسم روز جهانی علی اصغر مطالبی را ارائه دادند.

 

 

سپس تمل کارادنیز درباره ماه محرم و شهادت علی اصغر امام حسین(ع) و این روز خاص مطالبی را ارائه کرد و در ادامه از اینکه شهردار این منطقه شده است ابراز خرسندی نمود و آن را لطف خداوند در حق خویش دانست.

شیخ صلاح‌الدین با اشاره به قساوت قلب خطاکاران و ظلمی که در آن زمان بر امام و فرزندان و خانواده ایشان، به جریان‌های اسلام‌هراسی و شیعه‌ستیزی و کشتن کودکان در این روزگار پرداخت.

 

 

در آخر این مراسم سیدطالع باکویی روضه علی اصغر(ع) را خواند و مراسم سینه‌زنی نیز برپا شد.

انتهای پیام/

نظر شما