شناسهٔ خبر: 21526495 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

تکواندو گرندپری - مراکش

سه طلای روز نخست به انگلستان و ترکیه رسید

در پایان روز نخست از دومین مرحله رقابتهای گرندپری تکواندو، نمایندگان انگلستان و ترکیه با عملکرد بهتر از سایر مدعیان به نشان طلا دست پیدا کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، این دوره از مسابقات روز جمعه با حضور ۲۲۵ تکواندوکار از ۵۶ کشور به میزبانی مراکش در شهر رباط آغاز شد. در روز نخست مبارزات اوزان ۶۷- و ۶۷+ کیلوگرم زنان و ۸۰+ کیلوگرم گروه مردان برگزار شد که تکواندوکاران انگلستان دو مدال طلا کسب کردند و یک طلا هم به تکواندوکار ترکیه ای رسید. 

در وزن ۸۰+ کیلوگرم سجاد مردانی نماینده کشورمان بعد از برتری مقابل رقبایی از نروژ و کرواسی، دور سوم به «ماهاما چو» از انگلستان باخت و حذف شد. 

این انگلسیی که در مسابقات جهانی ۲۰۱۷ کره جنوبی به نشان نقره دست یافته بود، بعد از مردانی، « کیو دون این»دارنده مدال برنز ۲۰۱۷ جهان در وزن ۸۷- کیلوگرم را شکست و راهی مبارزه نهایی شد و در فینال هم «رومن کازانتسوف» دارنده مدال برنز جهان رانیز از پیش رو برداشت و طلا گرفت.

در این وزن شکست و حذف« عیسووف» از نیجریه دارنده طلای ۲۰۱۷ جهان ، «آنونتی اوبامه» دارنده مدال برنز جهان، «رادیک عیسی اف» دارنده طلای المپیک ۲۰۱۶ از مهمترین نکات بود. 

در ادامه این مسابقات امروز شنبه اول مهرماه و دومین روز این رقابتها محمد کاظمی در نخستین گام به مصاف قهرمان کره ای جهان در سال ۲۰۱۷ می رود و فرزان عاشورزاده هم دور نخست استراحت دارد. 

مدال آوران روز نخست:

* وزن ۶۷- کیلوگرم زنان: ۱- نور تاتار (ترکیه) ۲- هیری اُه (کره جنوبی) ۳-روث گباگبی (ساحل عاج) و آیرم یامان (ترکیه)

* وزن ۶۷+ کیلوگرم زنان: بیاسنا والکدن (انگلیس) ، ۲ میلیکا ماندیک (صربستان) ۳- شوئین ژنگ (چین) و سائبوم آن (کره‌جنوبی)

* وزن ۸۰+ کیلوگرم مردان: ۱-ماهاما چو (انگلیس) ۲-رومان کوزنتسو (روسیه) ۳- برنز: کیو دان این (کره‌جنوبی) و ایوان تراجکویک (اسلوونی)

نظر شما