شناسهٔ خبر: 21525469 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

ژاپن خواستار همکاری ایران برای حل بحران کره شمالی شد

R36444/P36447/S8,87,89,95,97,1128/CT10

منابع خبری، از جمله رسانه‌های ژاپن گزارش داده‌اند وزیر خارجه این کشور در دیدار با وزیر امور خارجه کشورمان خواستار همکاری تهران جهت حل بحران کره شمالی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، منابع خبری مدعی شده‌اند «تارو کانو»، وزیر خارجه ژاپن در دیدارش با «محمد جواد ظریف»، وزیر خارجه ایران در نیویورک، خواستار کمک تهران برای کمک به حل بحران کره شمالی شد.

خبرنگار شبکه خبری بلومبرگ نوشته به صورت تصادفی اظهارات وزیر خارجه ژاپن را در آغاز دیدارش با ظریف شنیده است. وی گفته است: «شما باید به ما در موضوع کره شمالی کمک کنید.»

خبرگزاری «ان‌اچ‌کا» ژاپن هم با تأیید این خبر نوشته وزیر خارجه ژاپن خواستار همکاری ایران جهت تشدید فشار بر کره شمالی شد تا این کشور از برنامه هسته‌ای خود دست بکشد. 

مطابق این گزارش، کانو همچنین به ظریف گفته که آزمایش‌های هسته‌ای و بالستیک کره شمالی عیرقابل قبول هستند. وی تصریح کرد که ژاپن خواستار همکاری با سایر کشورها از جمله ایران و متحد کردن جامعه بین‌المللی در اعمال فشار بر کره شمالی است. 

ظریف در پاسخ گفت که تهران با آزمایش‌های هسته‌ای مخالف است. وزیر خارجه ژاپن در این دیدار از توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 حمایت کرد و از ایران خواست که آن را با قاطعیت اجرا کند. 

انتهای پیام/ 

نظر شما