شناسهٔ خبر: 21525425 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مراسم بزرگداشت هفته دفاع مقدس در باکو برگزار شد

باکو - ایرنا - آیین بزرگداشت سی و هفتمین سالگرد هفته دفاع مقدس شامگاه جمعه در باکو برگزار شد .

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا این مراسم با حضور سفیر جمهوری اسلامی ایران، جمعی از وابستگان نظامی کشورهای خارجی فعال در باکو ، نمایندگان مجلس ملی، نمایندگان محافل سیاسی و اجتماعی جمهوری آذربایجان و نیز مسوولان و کارکنان نهادهای رسمی ایران در این کشور و با تلاوت آیاتی از قران مجید و نواخته شدن سرودهای ملی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان، آغاز شد .
سپس علی سیفی وابسته نظامی سفارت جمهوری اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان طی سخنانی با اشاره به نقش و اهمیت هفته دفاع مقدس، آن را هفته ایثار و فداکاری عنوان کرد و گفت: در این هفته بزرگترین آزمایش فداکارانه ملت ایران شکل گرفته است .
وی افزود: مقاومت بی نظیر مردم مسلمان ایران طی هشت سال دفاع مقدس پایه گذار یک غرور ملی تمام نشدنی برای ملت ایران بود و هفته دفاع مقدس هیچگاه از ذهن ملت محو نخواهد شد .
علی سیفی در بخشی از سخنان خود دست آوردهای جمهوری اسلامی ایران در طول چهار دهه گذشته در حوزه های مختلف را خاطر نشان کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران به برکت همت و تلاش مردم، دولتمردان و نیروهای مسلح و به ویژه تحت هدایتهای فرماندهی معظم کل قوا حضرت امام خامنه ای به پیشرفتهای شگرفی در زمینه های مختلف از جمله در حوزه های نظامی و دفاعی دست یافته است که ضامن ثبات و امنیت ملی و حامی صلح و آرامش منطقه ای می باشد .
وی با اشاره به این که صنایع دفاعی جمهوری اسلامی ایران ماهیت تدافعی دارد، دست آوردهای کشورمان در تولید تجهیزات نظامی مختلف از جمله موشکها، پهپادها، اژدرها و راکتهای پیشرفته را خاطر نشان کرد و گفت این توانمندی ها در کنار ایمان، اراده محکم و باورهای عمیق اسلامی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران ما را به امن ترین کشور منطقه و یکی از کشورهای امن جهان تبدیل کرده است .
وابسته نظامی سفارت کشورمان در ادامه سخنان خود افزود: اقتدار نظامی و دفاعی کم نظیر و نیز توانمندی های اقتصادی، صنعتی ، پزشکی و انرژی صلح آمیز هسته ای جمهوری اسلامی ایران دلیل اصلی عصبانیت آمریکا و رژیم صهیونیستی از کشورمان می باشد .
علی سیفی گفت: جمهوری اسلامی ایران بدون توجه به رفتار و اظهارات متضاد و استانداردهای دوگانه آنها مسیر عظمت و پیشرفت خود در تمامی عرصه ها از جمله حوزه های دفاعی و نظامی و تولید موشکهای پیشرفته ادامه خواهد داد .
وی افزود: در شرایطی که خطر گروههای تروریستی تکفیری روز به روز امنیت بین المللی را دچار مخاطره بیشتری می کند ، جمهوری اسلامی ایران در حوزه های دفاعی و نظامی آمادگی کامل برای همکاری با کشور های دوست و برادر دارد .
همچنین نمایشگاه عکس مربوط به هفته دفاع مقدس و شجاعت و قهرمانی مردم ایران در جنگ تحمیلی هشت ساله، در محل برگزاری این مراسم برپا شده بود که مورد توجه خاص حاضران قرار گرفت .
آساق**337**1424**انتشاردهنده: حسن حسین زاده

انتهای پیام /*

نظر شما