شناسهٔ خبر: 21524838 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

ابتکار ضمن نواختن «زنگ مهر» تاکید کرد

آموزش مهارت «گفت‌وگو» یکی از کمبودهای آموزش و پرورش است

71582

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده صبح امروز همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید با حضور در یکی از دبیرستانهای تهران، «زنگ مهر» را به صدا درآورد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، معصومه ابتکار صبح امروز با حضور در دبیرستان دخترانه امامیه منطقه 12 تهران با ابراز امیدواری از تدریس کتاب "مهارت‌های زندگی" در مدارس کشور گفت: در حال حاضر یکی از کمبودهای آموزش و پرورش مربوط به مهارت‌های زندگی خصوصا مهارت «گفت‌وگو» است.

وی با اشاره به اینکه مهارت گفت‌وگو به افراد کمک می‌کند تا علی رغم تفاوت‌ها، نظرات یکدیگر را بشنوند تاکید کرد: یکی دیگر از محورهای مهمی که دنبال شده است، عرضه کتاب «انسان و محیط زیست» است چرا که نابودی محیط زیست بحرانی است و آینده کشور را تهدید می‌کند.

معاون رییس جمهور با بیان اینکه آینده کشور در گرو حفاظت از محیط زیست و خصوصا منابع آبی است تصریح کرد: اگر امروز آگاهی منجر به تغییر و اصلاح رفتار ما شود می‌توانیم جلوی نابودی محیط زیست را بگیریم. این مسائل نیازمند توان افزایی دانش آموزان است.

ابتکار با اشاره به منشور حقوق شهروندی اضافه کرد: این منشور حقوق و آگاهی افراد جامعه را تعیین می‌کند چرا که اگر افراد از حقوقشان آگاه نباشند نمی‌توانند از آن استفاده کنند و در نتیجه مسئولیت‌هایشان را نیز تشخیص نمی‌دهند.

معاون رئیس جمهور در امور زنان با بیان اینکه آغاز سال تحصیلی همچون آغاز سفر قهرمانی است تصریح کرد: در حال حاضر قدرتمندترین کشورها آنهایی هستند که دانایی را توسط آحاد جامعه مانند دانش آموزان، محققان و پژوهشگران در جامعه ترویج می‌کنند. این افراد سفر زندگی را تبدیل به سفر قهرمانی کردند.

وی با بیان اینکه شروع سال تحصیلی، آغاز گام برداشتن در مسیر اصلاح و تغییر حرکت در مسیر علم است اظهار کرد: پیشرفت هر جامعه در گرو هر اقدام سیاسی و برنامه ریزی است که دولت و بخش خصوصی بر اساس علم و آگاهی در آن گام بر می‌دارند.

ابتکار با بیان اینکه هدف غائی تنها حرکت در مسیر علمی نیست تاکید کرد: هدف اصلی باید «انسان شدن باشد» یعنی تلاش کنیم تا انسان‌های خوبی باشیم و از توانمندی‌هایمان برای خوب زیستن استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه مهر امسال با ماه محرم گره خورده است اضافه کرد: امام حسین (ع) فردی بود که برای هدف متعالی یعنی انسان بودن جان خود را فدا کرد. در جامعه امروز نیز آگاهی افراد باید در خدمت انسانیت، حق طلبی و آزادگی باشد. به همین دلیل باید عنصر اخلاق، عشق و محبت در کنار اهداف علمی دنبال شود.

ابتکار با تاکید بر اهمیت پرسشگری تصریح کرد: امروزه مشکلات ما به تصمیماتی بر می‌گردد که به دنبال جهل و ناآگاهی اتخاذ شدند، در حالیکه آگاهی می‌تواند مسیر ما را روشن کند بنابراین دانش آموزان باید هر کجا ابهامی وجود دارد جستجو را آغاز کنند و مدرسه یکی از همان مکان‌های جستجوگری است.

در پایان این مراسم هدایایی به دانش آموزان پذیرفته شده در کنکور سال گذشته مدرسه و رتبه‌های برتر با حضور ابتکار و جمعی از مسئولان آموزش و پرورش اهداء شد.

انتهای پیام

نظر شما