شناسهٔ خبر: 21524532 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: العالم | لینک خبر

رایزنی‌های ظریف با وزرای خارجه شیلی، ارمنستان و برزیل

وزیر امور خارجه کشورمان بامداد امروز به وقت تهران با وزرای خارجه کشورهای شیلی، ارمنستان، مونته نگرو، گینه پاپوآ و برزیل دیدار و گفت‌وگو کرد.

صاحب‌خبر -

العالم ـ ایران ـ سیاسی 

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان که در نیویورک به سر می‌برد در ادامه دیدارها و رایزنی‌های دوجانبه با همتایان خود در کشورهای دیگر، بامداد امروز به وقت تهران به ترتیب با وزرای خارجه کشورهای شیلی، ارمنستان، مونته نگرو، گینه پاپوآ و برزیل گفت‌وگو کرد.   

ظریف در دیدار با «هرالدو مونیز» وزیر امور خارجه شیلی، در باره راههای گسترش روابط دوجانبه، افزایش تبادل هیات‌ها، برجام و مسائل منطقه‌ای رایزنی‌ کرد.

همچنین در دیدار وزرای خارجه ایران و ارمنستان در باره راه های گسترش روابط دو جانبه، مسائل منطقه ای و برجام تبادل نظر شد. سفر نخست وزیر ارمنستان به ایران و سفر ظریف به ارمنستان طی ماههای آینده، دیگر محور این دیدار بود.

تبادلات فرهنگی و سفر گردشگران به دو کشور، همکاری اقتصادی و تجاری بویژه بخش‌های خصوصی دو کشور، همکاری‌های بانکی، برجام و موضوعات منطقه ای نیز از محورهای گفتگو و تبادل نظر وزرای خارجه ایران و مونته نگرو بود.

وزرای امور خارجه ایران و گینه پاپوآ نیز در نیویورک دیدار و در خصوص مسائل مورد علاقه طرفین از جمله وضعیت ایرانیان مهاجر به قاره اقیانوسیه گفتگو و تبادل نظر کردند.

وزرای خارجه ایران و برزیل نیز در دیدار خود در نیویورک راه های گسترش و تعمیق هر چه بیشتر روابط بویژه در حوزه اقتصادی و تجاری را بررسی کردند.‌ برجام و مسائل منطقه‌ای از دیگر موضوعات مورد گفتگو در این دیدار بود.

نظر شما