شناسهٔ خبر: 21523907 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

عفو بین‌الملل: به رغم ادعای سوچی روستاهای روهینجایی همچنان می‌سوزند

71129

عفو بین‌الملل گفته است که تصاویر ماهواره‌ای و فیلم‌های ویدئویی از استان راخین نشان می‌دهند که روستاهای روهینجایی‌ها همچنان در آتش می‌سوزند و این با ادعای رهبر دوفکتوی میانمار درباره اینکه عملیات ارتش پایان یافته در تناقض است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، عفو بین‌الملل مستقر در لندن گفته است که منابعی در راخین واقع در غرب میانمار مدعی‌اند که آتش سوزی‌ها از سوی برخی از اعضای نیروهای امنیتی میانمار و آشوبگران در منطقه آغاز شده‌اند. این خشونت‌ها باعث شده تا ۴۲۹ هزار روهینجایی در کمتر از یک ماه به بنگلادش بگریزند.

"تیرانا حسن"، مدیر واکنش بحران عفو بین‌الملل در بیانیه‌ای که اواخر روز جمعه منتشر شد، آورده است: این شواهد نشان می‌دهند که آنگ سان سوچی، رهبر دوفکتوی میانمار درباره پایان عملیات ارتش در راخین تناقض گویی کرده است. خانه‌ها و روستاهای مسلمانان روهینجایی همچنان در آتش می‌سوزند.

گروه دیگری موسوم به "کمپین بین‌المللی ممنوعیت استفاده از مین‌های زمینی" در گزارشی با انتقاد از دولت میانمار در استفاده از مین‌های ضد نفر در سراسر مرز این کشور با بنگلادش که محل عبور مسلمانان روهینجایی است، آورده است: براساس شواهد موجود، مین‌های ضد نفر در مرز میان دو کشور باعث کشته شدن یا زخمی شدن آوارگان روهینجایی می‌شوند که از حملات دولت میانمار به سمت بنگلادش فرار می‌کنند. ما از دولت میانمار می‌خواهیم هرچه سریعتر این مین‌ها را خنثی کند.

انتهای پیام

نظر شما