شناسهٔ خبر: 21523797 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

وزیر خارجه امارات مدعی شد: ایران روح برجام را نقض می کند

وزیر خارجه امارات در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل در اظهاراتی مداخله جویانه که هیچ ارتباطی به ابوظبی پیدا نمی کند، مدعی شد که ایران، روح توافق هسته ای را نقض کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از «روسیا الیوم»، «عبدالله بن زاید آل نهیان» وزیر خارجه امارات در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل اعلام کرد مواضع کشورش، عربستان، مصر و بحرین در خصوص قطر با هدف تلاش برای تغییر رفتار دوحه بوده است.

بن زاید همچنین مدعی شد که خاورمیانه هنوز از تروریسمی که به وسیله رژیم های سلطه جو حمایت می شود، در رنج است و تأکید کرد که باید همه با کسانی که از تروریسم حمایت مالی می کنند مقابله کنند و در مقابل کسانی که از تروریسم علیه افراد بی گناه استفاده می کنند سکوت نکنند.

وی تأکید کرد که باید راهکارهای سیاسی جامعی برای پایان دادن به بحران هایی که کشورهای عربی با آن دست و پنجه نرم می کنند ارائه شود و یادآور شد که مدیریت بحران های منطقه راه حل نیست بلکه باید با دخالت در امور کشورهای عربی مقابله کرد.

وی در خصوص توافق هسته ای ایران هم اظهار نظری مداخله جویانه کرده و مدعی شد که تهران روح توافق هسته ای را نقض کرده است.

وی ادعا کرد با وجود گذشت دو سال از توافق هسته ای هیچ نشانه ای دال بر تغییر رفتار ایران در منطقه مشاهده نشده است و حتی به نظر نمی رسد که این کشور از جاه طلبی های هسته ای خود دست کشیده باشد و همچنان تجارب موشکی خود را ادامه می دهد که نقض توافق هسته ای است.

وزیر اماراتی در ادامه ادعاهای نخ نمای خود علیه ایران گفته که ابوظبی تشدید نظارت بر برنامه هسته ای ایران و ادامه ارزیابی این توافق و شروط آن را تأیید می کند.

وی همچنین ادعای تکراری کشور خود در خصوص جزایر سه گانه ایرانی تنب کوچک، تنب بزرگ و ابوموسی را تکرار کرد و افزود که کشورش از راه های مسالمت آمیز و از طریق نهادهای بین المللی تلاش خواهد کرد حق خود را در این زمینه احیا کند.

وی ایران و کره شمالی را کشورهای سرکش توصیف کرد و گفت رویکرد خصمانه این دو کشور با رفتار کشورهایی که عضو یک سازمان بین المللی هستند سازگاری ندارد.

نظر شما